Vilken är bästa impregneringen?

Lurv

Trådstartare
Tänkte äntligen ta tag i att tvätta alla vinter- och regntäcken så de är fräscha till hösten.

Ni som impregnerat, har ni hittat något riktigt bra medel som funkar?

Ska man använda sprayburkar eller häller ni i något i tvättmaskinen? Vill ju inte göra en massa jobb bara för att se att täckena läcker.

Tackar på förhand för tips! :)
 
Sv: Vilken är bästa impregneringen?

Jag sprayar på Imprenex när täckena är tvättade och torra. Sprayar när de hänger ute i solen. Inget läckage då. Har provat andra märken, men då har det blivit sämre resultat, så jag håller mig till Imprenex numera. Provade en gång sådant som man har i tvättmaskinen, men det funkade inte alls bra för mig.
Sen kan det säkert spela in vad det är för material i täckena, temperatur vid impregnering osv.
 
Sv: Vilken är bästa impregneringen?

Tvätta täckena med vanlig såpa, inte tvättsåpa för den innehåller också mjukgörande precis som tvättmedel och då är det risk för att täckena läcker :)

Se till att det inte finns några sköljmedelsrester i det facket, för sköljmedel ger också läckage.

Jag brukar köpa kapellimpregnering till båtar, på dunk, och pensla på täckena. :)
 
Sv: Vilken är bästa impregneringen?

Tack för tipsen Biggan och Trix, jättesnällt. Hade ingen aning om det där med sköljmedlet. Nu är det bara för mig att ta tag i det hela.

:)
 

Liknande trådar

Utrustning Hej alla glada! :) Jag har letat i veckor efter den perfekta stalljackan/jackor för höst och vinter. Men har hittills inte hittat...
2
Svar
28
· Visningar
2 028
Senast: caradan
·
  • Artikel
Dagbok Ibland går det himla fort för mig att normalisera och finna mig i situationer… Snart tre veckor sedan mitt vatten blev dåligt så fick...
Svar
1
· Visningar
739
Senast: Albatross
·
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 412
Senast: Mabuse
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
4 121
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp