Vilken är den sämsta vinst du vunnit?

Rosett

Trådstartare
Jag vann bilschampo och nåt bilvax en gång (har varken bil eller körkort). :cool:

Gick en tipspromenad när jag var i tonåren och vann en liiiten barnryggsäck. De hade bara vinster för mindre barn, tänkte väl inte på att även äldre barn kunde vara med.
 
Sv: Vilken är den sämsta vinst du vunnit?

En kryssning till Tyskland med ett företag som gick i konkurs strax efter. Dessutom så var jag bara typ 12 år och alldeles för liten för en kryssning ändå :p
 
Sv: Vilken är den sämsta vinst du vunnit?

En stor flaska hundschampo. Min hund är jätteliten, duschar kanske 4 ggr/år och hade redan en flaska (som hon nog kommer ha resten av sitt liv).
 
Sv: Vilken är den sämsta vinst du vunnit?

En såndär elektrisk kniv som man skär julskinka med. Stor, tung och bökig. Jag var väl typ tio år.
 
Sv: Vilken är den sämsta vinst du vunnit?

Jag vann bilschampo och nåt bilvax en gång (har varken bil eller körkort). :cool:

Gick en tipspromenad när jag var i tonåren och vann en liiiten barnryggsäck. De hade bara vinster för mindre barn, tänkte väl inte på att även äldre barn kunde vara med.

En transistorradio- som visade sig inte fungera-
 
Sv: Vilken är den sämsta vinst du vunnit?

Jag tror inte att jag någonsin vunnit något bra. Möjligtvis stjärnvinsten på chips och M&M på Liseberg då. Så några storvinster är det inte direkt.

Det bästa är väl rixhästen som vi fick in några tusenlappar på och allra sämsta är nog en ful salladsskål i plast.
 
Sv: Vilken är den sämsta vinst du vunnit?

När jag va ca 8 år såg jag jurassic park och vart efter det livrädd att det skulle dyka upp dinos överallt :s
Då van jag mitt hitills enda 1:a pris, en gigantisk gosedjurs t-rex :cool:
 
Sv: Vilken är den sämsta vinst du vunnit?

Jag vann spännremmar (heter det så?) på ett lotteri i lågstadiet. Visste inte ens vad det var för något förrän pappa förklarade saken.
 
Sv: Vilken är den sämsta vinst du vunnit?

På en dressyrtävling (som 14-åring) vann jag 1a pris i kat D, som var ett kastspö(!) - precis vad en dressyrtokig 14-åring alltid önskat sig, eller not...:cool:
 
Sv: Vilken är den sämsta vinst du vunnit?

När jag var 10 - 11 var alla i skolan tvungna att delta i årets skidtävling. Innan start fick vi se bordet med vinsterna - 13:e platsen (tror jag det var) skulle få en underbar porslinsfigur; en brunn med en liten kalv bredvid. Jag blev störtförälskad i den och skulle ge ALLT för att vinna den. På nåt sätt räknade jag ut hur många som fick köra om mig under loppet för att jag skulle hamna på rätt plats, och jag åkte så jag fick blodsmak i munnen, på mina gamla träskidor. Jag var hopplös på skidor, men kämpade så jag nästan svimmade.

Vid prisutdelningen ropades mitt namn upp först - jag kom på sista plats. Priset var en askkopp och en burk skidvalla.

(Hon som vann Kalven vid Brunnen hette Karin.......)
 
Sv: Vilken är den sämsta vinst du vunnit?

Jag vann en koskälla en gång. Har fortfarande kvar den, men har aldrig hittat någon vetting användning för den. Vad gör man med en sån om man inte har kor, liksom?
 
Sv: Vilken är den sämsta vinst du vunnit?

sämsta är väl en definitionsfråga, men det konstigaste jag har vunnit var en brandvarnare (på en ponnyutställning - förvisso en bra sak men inte riktigt vad man förväntar sig på en ponnyutställning...) och en gotlandskanin (jag fick hämta den hos uppfödaren och välja själv om den skulle vara levande med stamtavla eller klar att lägga i frysen...)
 
Sv: Vilken är den sämsta vinst du vunnit?

Jag vann en koskälla en gång. Har fortfarande kvar den, men har aldrig hittat någon vetting användning för den. Vad gör man med en sån om man inte har kor, liksom?
När jag var liten och tillbringade tid i sommarstuga på öland, använde min mamma en sån och pinglade med när det var dags att komma hem och äta. Den pinglande klockan hördes över hela byn och alla visste att "nu ska ameo hem och äta"... Funkade skitbra!
 
Sv: Vilken är den sämsta vinst du vunnit?

Vann en djupfryst icke urtagen eller plockad kanadagås på lotteri. På en rasspecial för hund vann jag toapapper, visst, det var ju användbart men man kan ju säga att det var ett riktigt"skitpris"!
 
Sv: Vilken är den sämsta vinst du vunnit?

Ett oranget sittunderlag från Folksam, i en lokal 110-klass. Försökte byta den mot en plakett som de som kom efter mig fick, men nej :cool:
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Ok varning för triggande ämne kanske, men känner att jag behöver bolla mina tankar. Har nog alltid eller iaf sedan väldigt ung ålder...
2
Svar
20
· Visningar
1 490
Senast: miumiu
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 718
Senast: lundsbo
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 845
Senast: jemeni
·
Hästmänniskan För ett par månader sedan skrev jag ett inlägg om att börja rida igen, att söka mig tillbaka till ridskolan, ta privatlektioner, etc ...
Svar
10
· Visningar
1 069

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp