Vilken är "min" framtida transport?

Sv: Vilken är "min" framtida transport?

Skillnaden mellan panik- och säkerhetsbommar är att panikbommar ska du kunna lösa ut på ett par sekunder, dock måste du fortfarande göra en aktiv åtgärd (tex dra i en spak). På Ume skruvar du ur två ögleskruvar så faller bommen.

Det finns ju bara en vagn med bom som själv löser ut vid tryck (Ifor?) men det skulle jag personligen aldrig välja.

Som saht jag har inte någonstans slrivit attd e ska lösas ut själva vid tyck på bommen. Utan det jag menar är att jag ska kunna lösa ut dem utifrån. Ber om utsäkt för min otydlighet!

För bakåt finns bara ume.

Framurlastningen ska sitta på vä. sida o skötardörren på hö- i hö. trafikländer.

Framurlastningen är inte tänkt att användas till vardags då du kan få en häst som hoppar över bommen för att komma ut.
Den är en nödutgång!

Ursäkta? I Alla trailers med fronturlastning har den suttit på höger sida (om du står i trailern), skötardörren ut mot vägen. Och nej jag använder inte fronten som urlastning till vardags. MEn ganska ofta, och jag har ALDRIG haft problem med hästar som ska rusa ut. Däremot bakåt! Men jag vill ha den som en säkerhet. Dock lastar jag mina små in och ut genom den då de nu står framför bommarna.

är det bara småpollarna du vill ska åka baklänges? i så fall kan man montera fästen spiltorna för en extra bakbom 1m framför bakbommarna i shettis höjd som de kan ha som frambom.
beroende på hur man gör dem kan du ta bort dem och ha en framåt åkande stor häst i den också.
en liten enkelaxlad kylinge med frontutlastning kan ni utan dåligt samvete möblera om och samtidigt ha råd att ha kvar din startrailer.

Nej, jag tänker i framtiden då jag främst kommer köra 1 hbl eller 1 liten med rockard.

Ursäkta? I Alla trailers med fronturlastning har den suttit på höger sida (om du står i trailern), skötardörren ut mot vägen. Och nej jag använder inte fronten som urlastning till vardags. MEn ganska ofta, och jag har ALDRIG haft problem med hästar som ska rusa ut. Däremot bakåt! Men jag vill ha den som en säkerhet. Dock lastar jag mina små in och ut genom den då de nu står framför bommarna.

Fautras har urlastning fram på vä sida. Kankske går att få på hö sida också.

Liknande trådar

Utrustning Äntligen ska jag byta ut mitt gamla Boj släp mot ett nyare och fräschare! Men som alltid så finns den stora frågan, vad ska man välja...
Svar
9
· Visningar
2 085
Senast: fio
·
Utrustning Funderar lite på att byta transport. Har idag en Star Trailer Safir från 1997 som jag är väldigt nöjd med, men hade inte gjort något med...
Svar
13
· Visningar
1 153
Senast: Alexandra_W
·
Utrustning Finns säker miljoner trådar kring detta ämne. Men nu är det dax att köpa trailer. Och mina krav är följande: Fronturlastning... 2
Svar
23
· Visningar
4 805
Senast: MaRomer
·
Utrustning Vad ska man tänka på då? Att kolla så golv, ramp, väggar etc. är i bra skick, inget i transporten hästen kan skada sig på, bra...
Svar
5
· Visningar
1 718
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka