Vilken av 3?

Ingen retriever (eller jakthund över huvud taget) passar in i dina önskemål så länge du inte aktiverar den på ett helt annat sätt!! Köp en Dansk-Svensk Gårdshund eller nåt. En hund ur sällskapsgruppen.Finns faktiskt en hel grupp av sällskapshundar av en anledning!
 
Tjaa ska du välja något helt annat så kanske en dvärgpudel är något för dig!
 
Jag tycker det låter som du ska ta en border collie.. Snælla roliga och lættlærda hundar. Pælsen ær lång men inte før lång så om du duschar den var 4-5:de månad så luktar den aldrig før mycket. Fast jag tycker oxå att jack russel ær jætte fina. :bump:
 
en BC ska valla eller åtmistone få flera timmars psykisk meningsfull aktivering VARJE dag. fast man måste ha fingertoppskänsla, för mycket ger en stressad BC och för lite ger en minst lika stressad BC. det är absolut ingen nybörjarras, eller ens en för de som kan litegrann. enligt mig är rasen totalt sönderavlad, det finns ytterst få stabila exemplar kvar (jag har i alla fall bara träffat en enda, resten har varit nervknippen, inklusive blandraser med övervägande del BC i sig). tänk då om man hoppas på en trevlig lättlärd hund men får en hysterisk arbetsnarkoman? få av hundbukefalisterna rekommenderar därför en BC till någon som inte har för avsikt att valla eller åtminstone lägga ner flera timmar per dag åt aktivering.
 
Jagh för står vad du menar.. Men det finns ingen ras som inte behöver motion flera timmar om dagen (dom är ju byggda till att springa.. ok inte alla men dem flesta) Min personliga erfarenhet så har jag endast träffat trevliga BC.. Aldrig träffat en som varit nervös av sig eller visat tendens på sönderavling (så som fel på ben, öron o.s.v). Lättlärda hundar så som en blandras (nu har jag en dalmatiner så jag tycker dem flesta är lätt lärda när jag jämnför med vad jag har).. Detta är min erfarenhet av vad jag har träffat för hundar av denna rasen. Trevliga glada, lätt lärda och sociala hundar, och precis som dem flesta raser behöver den springa av sig var dag. :)
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag är på jakt efter den perfekta rasen till mig och tänkte höra om ni kanske har något tips på vägen. Jag har skannat av de flesta av...
11 12 13
Svar
249
· Visningar
28 383
Senast: Åsa A
·
Hundavel & Ras Ska börja med att skriva att ingenting är bestämt men vi funderar. För egen del vill jag ha så opartiska tips som möjligt eftersom att...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
6 037
Senast: Dandylinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp