Vilken bok/bokserie ?

Bukefalos 30 år!

KesoNeso

Trådstartare
Nu kommer ännu en sån där extremt vag tråd.

Jag lyssnade för ett antal år sedan på en vad jag tror trilogi, jag vill iaf minnas det som att det var tre böcker.
Allt jag säger kan vara fel så varenda förslag ni kommer på mottages tacksamt.
Jag vill minnas det som att det var tre syskon och de var häxor/hade magi/krafter eller något i den stilen.
Tror varje bok handlade om ett syskon och att en av dem utspelade sig ganska mycket på en båt.
Inte i modern tid.

Är det någon som har en aning utifrån dessa vaga minnen?

Det här är förmodligen helt fel men det första jag kom att tänka på är De sju systrarna av Lucinda Riley. Där rör det sig dock om sju systrar och sju böcker och någon magi förekommer inte, men varje bok handlar om en syster och en av böckerna utspelar sig till stor del på en segelbåt.

Det här är förmodligen helt fel men det första jag kom att tänka på är De sju systrarna av Lucinda Riley. Där rör det sig dock om sju systrar och sju böcker och någon magi förekommer inte, men varje bok handlar om en syster och en av böckerna utspelar sig till stor del på en segelbåt.
Nej, inte den serien tyvärr. Men den såg intressant ut, så den hamnar nog på läslistan 😊

Nu har jag inte läst den så jag kanske är helt fel ute men motståndstriologin av Louise Boije af Gennäs?

Tack för tips! Köpte första boken igår och kan nästan inte lägga den ifrån mig. :heart

Nu kommer ännu en sån där extremt vag tråd.

Jag lyssnade för ett antal år sedan på en vad jag tror trilogi, jag vill iaf minnas det som att det var tre böcker.
Allt jag säger kan vara fel så varenda förslag ni kommer på mottages tacksamt.
Jag vill minnas det som att det var tre syskon och de var häxor/hade magi/krafter eller något i den stilen.
Tror varje bok handlade om ett syskon och att en av dem utspelade sig ganska mycket på en båt.
Inte i modern tid.

Är det någon som har en aning utifrån dessa vaga minnen?

ChatGPT föreslog systrarna Cahill alternativt Sevenwaters (som är 6 böcker lång)

ChatGPT föreslog systrarna Cahill alternativt Sevenwaters (som är 6 böcker lång)
Tyvärr inte någon av de heller, men de är helt klart mer i rätt riktning. Framförallt systrarna Cahill.
Även om jag inte får rätt på vilken bokserie det är så har jag helt klart fått många lovande lästips av denna tråden :D

Efter lite sökning så verkar Nora Roberts ha skrivit en skrälldus med trilogier som kan vara alternativ. Bara läst någon enstaka själv men nu lär jag nog kolla dem lite noggranna och se om jag kan hitta något spännande bland dem. Samt i denna tråd. Flera spännande tips där med. :D

Efter lite sökning så verkar Nora Roberts ha skrivit en skrälldus med trilogier som kan vara alternativ. Bara läst någon enstaka själv men nu lär jag nog kolla dem lite noggranna och se om jag kan hitta något spännande bland dem. Samt i denna tråd. Flera spännande tips där med. :D
Nora Roberts läser (eller rättare sagt lyssnar) jag faktiskt en del av, så jag vet att det inte är någon av hennes.

Sannolikt fel men Liveship Traders är inte alltför långt ifrån.

Minns du några fler detaljer?
Nej, den är det inte.

Tyvärr minns jag inte mer. Det enda jag kan säga i övrigt är något som egentligen inte är någon hjälp kanske, eftersom det kan skifta, men omslaget gick mycket i rött. Iaf på Storytel där jag lyssnade på den.

Liknande trådar

• Vilken bok/bokserie
  • Hästböcker ni minns
  • Någon som minns vad boken heter?
  • Bukes bokcirkel!

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

• Svensk politik 9
  • Hur hitta elektriker?
  • Valvaka!

Barn