Vilken bomvidd ska jag välja?

Merope

Trådstartare
Jag går i tankarna att köpa mig en Globus Crincle, men jag är osäker på bomvidden. Min häst är just nu 114-115 grader i vidd, lite väl tjock och omusklad efter att ha varit dräktig/gått med föl.

Just nu velar jag alltså mellan en 36:a (110-115) eller en 38:a (115-120 grader). Har förstått att det kan skilja åtskilliga grader mellan två sadlar i samma bomvidd, därav min osäkerhet (eftersom jag letar begagnat kan jag antagligen inte prova i förväg).

Vore det bäst att satsa på en 36:a eller en 38:a? Jag hoppas ju att hon ska muskla sig nu när hon kommit igång ordentligt, men samtidigt hon kanske hon smalnar av och blir smalare i vidden när extrakilona försvinner? Eller tänker jag galet?

Sv: Vilken bomvidd ska jag välja?

Globus bomvidder är inte så breda nu som de var förr tyvärr. Prova en 38 men risken finns att den är för trång redan nu.

Sv: Vilken bomvidd ska jag välja?

Okej, tack så mycket! Ska prova och hoppas på det bästa.

Liknande trådar

Utrustning Jag har problem. Min häst skulle behöva få en sadel utprovad ordentligt. Inga bekymmer, sadelutprovare finns det ju lite här och var...
Svar
8
· Visningar
3 780
Senast: schelin_j
·
  • Låst
Utrustning Nu är den här, Sadellistan version 2.0! :D Då den förra blev för lång har jag nu gjort en sammanställning av den gamla med dom... 188 189 190
Svar
3 788
· Visningar
662 723
Senast: caballus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Valp 2025
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈