Vilken färg är denna häst?

Sorgsen

Trådstartare
Har klurat lite på om denna hästs färg, hon verkar ha fått mer grå/vita strån varje gång hon bytt päls. Svansen var väldigt vit redan förra sommaren men har blivit ännu vitare i år.
Så funderar på om hon är stickelhårig eller är skimmel. Förra ägaren visste inte och hon hade själv funderat på om hon är skimmel eller stickelhårig.
Hon är reggad som brun/bay i passet.
Mamma är brun med skimmel bakåt i släkten och pappa är skimmel.
 

Bifogade filer

  • IMG_7517.png
    IMG_7517.png
    386,8 KB · Visningar: 178
Har klurat lite på om denna hästs färg, hon verkar ha fått mer grå/vita strån varje gång hon bytt päls. Svansen var väldigt vit redan förra sommaren men har blivit ännu vitare i år.
Så funderar på om hon är stickelhårig eller är skimmel. Förra ägaren visste inte och hon hade själv funderat på om hon är skimmel eller stickelhårig.
Hon är reggad som brun/bay i passet.
Mamma är brun med skimmel bakåt i släkten och pappa är skimmel.
 

Bifogade filer

  • IMG_7516.png
    IMG_7516.png
    424,7 KB · Visningar: 172
Mina har ju skimlat av tidigt och jag har lite vana av skimlar överlag.
Misstänkte att hon är skimmel men ville inte säga säkert till dottern utan kolla runt lite vad andra tror. Förra fällningen och denna har hon fått betydligt mer vita strån i man och på kroppen. Förra sommaren var det några enstaka vita strån i man och päls medan svansen var rätt vit.
Ska bli kul att få följa denna Donnas resa, hon är så speciell på många sätt på gott och ont 😅
 

Liknande trådar

Avel Jag fick en fölunge som är väldigt ljus i pälsen, vit/gräddfärgad på insidan av låren och har typ en ål (ljusa partier längst ut och sen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 284
Senast: Maja_Kandi
·
Hästhantering Hej, Är dålig på detta med färger och är lite nyfiken på vad hästen egentligen har för färg. Det handlar om en D-ponny från Irland helt...
Svar
18
· Visningar
1 738
Senast: Rosett
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
6 819
Senast: Migo
·
  • Låst
Gnägg En person i området köpte en ponny i vintras. Brunskimmel men rätt brun då på vintern. Nu är personen och alla i de stallet chockade att...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
6 690
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Dejtingtråden del 37
  • Vad gör vi? Del CXCIV
  • Hat

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Ännu en tråd om hundfoder
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp