Vilken färg har din häst mest på sina grejjor...?

Min pålla är moldott eller gulbrun som det heter på svenska.

Till vardags har hon lite varierande färger på grimmor och så, men alltid matchande grimma och grimskaft. Har blått, grönt, grått och svart.

Till tävling har hon allt vinrött utom transportskydden som bara är köpta för att skydda, dock så matchar svansskyddet transportskydden. :)

Sen har vi en uppsättning svarta saker och en bruna. Sadel och träns osv vill säga!

Älskar att matcha, har precis skaffat ny brun sadel, nytt brunt träns osv som jag matchat med brun kavaj till mig, brun hjälm och snart bruna stövlar eller stövel skaft har inte bestämmt vilket än. :D
 
Re: Vilken färg har din häst mest på sina grejor...?

hm...
Grå: 2 regn täcken til stoet og 1 til ponnien, 1 shamrock ultra til ponnien og 1 shabrack.
Svart: Vinter thermo inne täcke til stoet.
Grønnt: Diverse shabracker.
Marine: 1 regntäcke til ponnien og et høst/vår tynnt thermostall täcke til vbl stoet.
Beige: Vinter ute täcke til vbl stoet og en shabrack.

Grimer har jeg i litt forskjellige farger!
Bandasjer i grått, grønnt og svart. Ønsker meg beige til trening.

På læret har jeg brunt til ponnien (träns og sadel) og tobakko til vbl stoet som hovedfarge, men har noen svarte träns også- blandt annet er dressur tränset svart. Sadel til vbl stoet har jeg ikke nå, jeg kjøpte henne igår men skal ikke ha sadelen som jeg har lånt av eieren (koster for mye penger for meg :cry: ) så det blir vel en svart sadel kanskje til jeg har penger nok å kjøpe en ny lysebrun sadel!
 
Jag har till min rödhåringa fröken svart sadel och träns, men vill hellre ha mörkbrunt.
Blåa täcken, ett grönt och ett gult ländtäcke, mest blåa schabrak men även rutigt, grått, grönt och svart, och lindor vitt, grönt, blått och grått. Svarta benskydd, vita tävlingskydd.
Hon ska få en ljusbrun grimma, ska bara hitta "rätt" färg först :cool:
Jag gillar väl mest blått, fast grått, gult och grönt är oxå fint på henne. Men jag har bestmt att min nästa häst ska vara svart, så jag kan ha alla fräcka färger, typ lila, knallrött och sånt. Jätteläckert! :banana:
 
De mesta o de flesta ;) Schabrak har jag lite allt möjligt; lejongult, grått, vitt, creme, blått, rött m.m. Samma sak med lindor.
På täcken försökte jag hålla mig till grönt och svart men det gick inte så bra :crazy: Har två svarta täcken, 3 blåa, 1 grönt. Men Urbans färger SKA vara grönt, svart o grått (o vitt såklart) men det går för tillfället inte så bra :angel:
 
ingen direkt... Hade blått till min medryttarehäst(skimmel) och till min förra häst blev det grönt(brun).
Min nuvarande häst är oxå brun, med eftersom grönt var förra hästens färg så vill jag inte ha den. Hade tänkt rött då, meeeen... allt är blandat i en salig röra!
Lite synd men så är det :(
Har tex gröna transportskydd, ett grönt schabrak, gröna benskydd och grön svanslinda. 3 blåa täcken, blå vojlock och blått shabrak och blå/röda stallbandage. ett rött täcke...
Ska nog satsa på grönt i fortsättningen... eller rött :D
 
Min e fux. Blir mest blått o grönt till vardags, på grimmor, shabrak, täcken, lindor osv.
Svarta skydd mest o nån svart grimma.
Brunt på allt läder.
På tävling brunt o creme + guldpasspoaler
Har guld eller beige passpoal istället för silver på de grejr där det "finns" det
 
Min fux matchar jag mest med blått...
Men hon passar i det mesta, har även en del grönt och lila till henne.
Älskar också matchning! Tex blåa senskydd, blått shabrak, blått täcke, blått ridspö, blåa transportskydd, blå grimma och blått nosludd. :)

// Matchande hästägare
 
Sv: Vilken färg har din häst mest på sina grejjor...?

jag har en brun varmblods valack på 1,62 (grov) som får ha rosa på benskydd och schabrak när jag ska matcha,annars så köpte jag ett par gråa pro skydd som jag har lite svårt att matcha med,men dem matchar jag med blått.annars så har jag brun utrustning (har ej köpt bruna skydd än,men det kommer) många kanske tycker att det är fånigt att ha rosa,att bara ponny har det,men vf då?han passar i det!!
 
Sv: Vilken färg har din häst mest på sina grejjor...?

Blått och grått är väl de färger som jag tänkt ha till damen. Men jag har en del andra färger med, en del rosa, lite brunt (dock bara lindor) och så lite svart. Sen har jag en grön vinterjacka och gröna vantar i nästan samma färg som inte passar så bra ihop med det andra. Har ett par bruna ridbyxor och ett par marinblåa som är för stora. Skulle vilja ha ett par grå ridbyxor.

Hästen är ett skimmelsto och jag har svarta lädergrejer.
 
Sv: Vilken färg har din häst mest på sina grejjor...?

Just nu är det nog blått (alla nyanser) och brunt med rosa tuch ;)
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För...
2
Svar
21
· Visningar
1 363
Senast: tuaphua
·
Fritid Jag hittade ingen tråd om snorkling men hoppas att det finns massa bukefalister som har det som hobby och kan komma med massa tips om t...
Svar
11
· Visningar
388
Hästmänniskan Åh känner mig så velig🙈. Letar en häst till, har en appaloosa och shettis hemma på gården. Och letar nu efter en till främst för...
2
Svar
34
· Visningar
3 241
Senast: WBanna
·
Gnägg Hej! Den här tråden är för alla oss som har en PRE eller som gillar rasen PRE eller som bara vill diskutera PRE. :) Vore kul att få...
2
Svar
31
· Visningar
2 879
Senast: Valle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp