Vilken färg på transporten?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Real_Life
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 28
  • Visningar Visningar 1 964

Bukefalos 30 år!

R

Real_Life

Vi ska måla om våran gamla transport nu i vår (och fixa lite annat smått och gott). Den är nu smutsvit med smutsvitt tak :p
Stagen (heter det så? :crazy: Alla metallgrejer, som de lodräta på väggarna :p) är aluminium och ska väl inte målas tror jag? Så de måste vara sin fula grå färg.
Släpet är ett enkelaxlat Fobo från -91 (tror jag). Våran bil är typ vinrödmetallic, klassiska hästbilen - En volvo kombi :D
Men nu till frågan. Vilken färg ska vi måla transporten och hur gör man med stripes/annan dekor? Målar eller kan man köpa? Var?
Färgerna vi funderar på är mest vit eller ljusgrått. Vinrött har jag fått för mig att det skulle se billigt ut, eller? :p Vad tycker ni?
Ni som har egna äldre släp, visa gärna bilder för inspiration :bow:

Sv: Vilken färg på transporten?

Jag ska måla mitt släp vitt med svarta detaljer tror jag... Fast jag är inte säker än.. :D

Du kunde ju måla ditt guldmetallic och ha vinröda detaljer :D
Fast jag tror att en mörkvinröd skulle kunna vara snyggt på släpet oxå och ha detaljerna svarta... Och kanske ditt eller hästens namn i guld på taket:)

Risken med att ta vanlig vinröd är ju att det inte ser snyggt ut med bilens vinrödmetallic :crazy:
Annars pendlar jag från vinröd (det ser billigt och gammalt ut) till vitt (taket kommer se skitigt gult ut?) tillbaka till rött etc :p Och grått, som känns som snyggaste alternativet men vill ju att det ska se läckert ut med bilen!

Någon som vet om man kan måla på aluminium?

Har ett ÅTM släp -93 som pojkvänen lackade om i sommras det blev vitt med svart tak och de galvade detaljerna blev också svarta, blev väldigt bra. vet tyvärr inte hur man lägger in bild.

Åh, lyxigt att få det lackat :p
Vill egentligen också byta färg på taket, men det blir alldeles för dyrt :p

Det går jättebra att måla på aluminum men man måste ha speciell tvätt och grund för att det ska sitta.

Vet du vad de produkterna heter? Har man speciell färg också?
Vore ju toppen om det går att måla :)

Japp jag hjälpte till att slipa och montera ner och ihop men det är väldigt bra att ha en lackerare till pojkvän, betala inget, då han lyckades få färgen utav en försäljare =) tur ska man ha.

Nu är jag lite trögtänkt :o Men vad beror på vilken återförsäljare man har?

Nej, det blir för dyrt tyvärr :(

Kompisen köpte ett gammalt släp som hon sedan målade ljusgrått och satte vinröda stripes på. SKITsnyggt till hennes vinröd-metallic opel. Har för mig att taket oxå målades ljusgrått något år senare.

När jag körde budbil på 80-talet och vi skulle byta ut de gamla bilarna så diskuterades om vi skulle välja svarta eller vita. Vi gjorde en test i sommarvärmen och konstaterade att i de svarta bilarna var det 12 grader varmare än de vita när de stod parkerade bredvid varandra. Vet inte om samma sak gäller hästtransporter men som kanske är att tänka på då din transport troligen inte är isolerad.

Åh vad bra, grått-vinrött är ju vad vi har pratat mest om :)
Vet du var hon fick tag på sina stripes? Du har ingen bild?

Oj, skiljer det så mycket :eek:
Då ska den absolut vara ljus då!

Ja vi funderade på detta oxå men jag tyckte inte den var värst varm innuti trots att den stog i gassande sol i sommras.

Har tyvärr inte kvar någon bild på det. Kan fråga henne var hon fick tag i sina stripes, tror det var på någon reklambyrå i stan, de brukar kunna hjälpa till med sådant till en billig peng.

Liknande trådar

• Vilken färg på väggen ska jag ha?
  • M
    Vilken färg på transporten?
  • C
    färg på transporten!

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur