Vilken film ska jag se?

Bukefalos 30 Är!

SpanskaLoppan

TrÄdstartare
Jag fyller Ă„r idagđŸ„ł TyvĂ€rr Ă€r jag superförkyld. Men jag tĂ€nker mysa för mig sjĂ€lv Ă€ndĂ„! Har köpt hem mina favorit ostar och charkuterier med tillbehör. Och ska dricka ett glas vin för första gĂ„ngen pĂ„ 2 Ă„r(varit gravid och ammar sĂ„ inget missbruk inblandat).
Jag vill se en bra film. Men kan inte komma pĂ„ en endađŸ€”đŸ€„ Gillar Sci-Fi och Fantasy.
T ex sĂ„g jag Sagan om Ringen filmerna en miljon gĂ„nger ungefĂ€r. Även Harry Potter filmerna och Fantastical beasts. Tittar pĂ„ serier som The Witcher och The Sandman men Ă€ven Bridgerton och Outlander. SĂ„g serien Firefly flera gĂ„nger om och Ă€ven fimen Serenity. Som ung Ă€lskade jag Alien filmerna men de Ă€r en smula för "gory" för mig nu. Det ska vara spĂ€nnande, inte Ă€ckligt. Fritt frĂ„n slem och Ă€ckliga saker som klĂ€cks ur lĂ€derartade Ă€gg.
Det mesta med monster, drakar, modiga mÀnniskor, "förr i tiden" och romantik gÄr hem. Kanske inte det mest intellektuella men jag vill fly vardagen nÀr jag ser pÄ film.

Jag ser gÀrna om en bra film. Saken Àr att jag precis sett Fantastical Beasts filmerna med barnen, Harry Potter maraton hade jag nÀr bebisen var ny och sov massor för 4 mÄn sedan.
Det lutar Ät Sagan om Ringen igen. Men kanske kommer nÄgon pÄ nÄt annat som jag glömt att det finns? Eller nÄt jag inte ens sett? :bump::bow:

Ringen tycker jag Ă€r svĂ„rslagen, pĂ„ sĂ„ stor tv/duk man kan. 😊 Synd att du sĂ„g Harry Potter sĂ„pass nyss, och Fantastiska vidunder... men har du sett Enola Holmes?
Och om man kan tÀnka sig att gÄ Ät det moderna och sci-fi hÄllet sÄ tycker jag att en och annan av Marvel-filmerna Àr vÀllagad verklighetsflykt.

Grattis! LĂ„ter som att du ska se Stardust idag 😁 Pans labyrint Ă€r vĂ€ldigt bra tycker jag men tyngre. Annars Dragonheart, stĂ„r sig Ă€n trots Ă„ldern
Stardust Ă€r lite för gulligt. Det fĂ„r absolut vara mörkt kĂ€nslomĂ€ssigt och sĂ„. Men inget slemmigt, hatar slem😅
Pans labyrint har jag inte sett, ska kolla upp den. Tack!

Ringen tycker jag Ă€r svĂ„rslagen, pĂ„ sĂ„ stor tv/duk man kan. 😊 Synd att du sĂ„g Harry Potter sĂ„pass nyss, och Fantastiska vidunder... men har du sett Enola Holmes?
Och om man kan tÀnka sig att gÄ Ät det moderna och sci-fi hÄllet sÄ tycker jag att en och annan av Marvel-filmerna Àr vÀllagad verklighetsflykt.
Inte sett Enola Holmes. Den kÀnns som att den riktar sig till en lite yngre publik?
Ska kolla igenom Marvel, tack!

Tok försenat, sorry @SpanskaLoppan , men nĂ€r jag sĂ„g din beskrivning av vad du gillar sĂ„ kom jag genast tĂ€nka pĂ„ The Old Guard. Den första kom ut för nĂ„gra Ă„r sedan och den andra i somras, den andra slutar sĂ„ att det ska leda till en tredje film men tyvĂ€rr Ă€r det inte ens bekrĂ€ftat att det blir en tredje film 😅 Men jag gillar konceptet sĂ„ mycket att jag rekommenderar det Ă€ndĂ„ đŸ„°
Om du nĂ„gon dag skulle vilja se pĂ„ nĂ„gon/nĂ„gra filmer 😊

Liknande trÄdar

HĂ€stnyheter

AllmÀnt, Dagbok

Barn

Hund

• Att vara en usel hundförare/trĂ€nare
  • Valpkull!

Katt, Andra Djur

HĂ€strelaterat

Omröstningar

Tillbaka