Vilken förändring var den första...

Status
Stängd för vidare inlägg.

gummisnodd

Trådstartare
ni märkte på eran kropp när ni blev gravida?
Jag tror inte jag är gravid men kör väll lite principen att blir jag så blir jag och tänkte det kunde vara bra att veta vad man märker först ;) ..
Förutom att mensen uteblir då vill säga :D
 
Sv: Vilken förändring var den första...

tjadu är du lyhörd kan du märka innan du saknar mensen. några gravsymptom jag vet av och har upplevt:
molvärk (typ mensvärk)
illamående
spysjuka ;)
halsbränna
blödande tandkött
känslig mot lukter, ljud, syner
humörförändring
finnar
tuttarna växer
tuttarna ömmar
etc etc
 
Sv: Vilken förändring var den första...

Jag har tack och lov inte känt av min graviditet särskilt mycket men följande har jag ändå märkt:

Mensen uteblev (v 4->)
Brösten växte och ömmade (v 5-6)
Blev hungrigare (v 6->)
Kunde inte få i mig lika mycket mat (v 6->)
Lätt illamående efter frukosten (v 8->)
Kräktes en gång (ca v 11)
Bäckenbottesvärk (ca v 12->)
Känslig mot lukter (ca v 14->) speciellt min egen hårspray :D
Magen växer (ca v 15->)
 
Sv: Vilken förändring var den första...

Det första jag märkte det på rent kroppsligt var att cocacola (som jag i vanliga fall hinkade i mig litervis/dag av) blev det absolut äckligaste på denna jord... ;) Det var i vecka6 ungefär så jag hade redan börjat ana det då mensen int kom som den brukar.

Jenny
 
Sv: Vilken förändring var den första...

första gången så fick jag ju inte pos. test förren i v7 och det jag märkte innan jag visste var att jag var mycket sugen på sandysmackor med senap och att byxorna inte gick att knäppa "men j****r vad tjock jag har blivit och mensen verkar vara helt borta - vaaad kan vara fel...." :idea:

andra gången började jag må illa en vecka efter ET och sen bara fortsatte det... :-)


alltid hungrig men inte sugen på nåt och jättegrinig om jag inte ätit på ett tag har jag varit båda gångerna....
 
Sv: Vilken förändring var den första...

Mina bröstvårtor stad rätt ut och gjorde ont som fasen. :rofl:
 
Sv: Vilken förändring var den första...

Tack så mycket för svar!
En lite följdfråga, när kände ni det "tidigaste ni kände" i vilken vecka alltså?

Emma, eller någon annan kanske kan upplysa mig... :smirk:, vad är ET? :confused:
 
Sv: Vilken förändring var den första...

Jag började ana något redan i vecka 4-5 (och jag gick inte alls och väntade på att bli gravid, det var ganska osannolikt egentligen ;) ). Var lite yr, mådde lite lätt illa ibland, det var INTE gott att röka... men framför allt hade jag bara en märklig diffus känsla av att något med min kropp var annorlunda. Och det var det ju :idea:
 
Sv: Vilken förändring var den första...

gummisnodd skrev:
Tack så mycket för svar!
En lite följdfråga, när kände ni det "tidigaste ni kände" i vilken vecka alltså?

Emma, eller någon annan kanske kan upplysa mig... :smirk:, vad är ET? :confused:

Jag tycker personligen den där förbannade molvärken var det allra första... och den kom ju ungefär när jag eg skulle ha mens (min cykel har alltid varit lite oregelbunden, så jag tyckte inte det var nåt konstigt med att det hela drog över tiden...), det kändes i det stora hela som mensvärk - fast mer... ja, vad ska man säga? Intensivt?
Då gjorde jag ett gravtest som visade positivt... i vecka 7. :idea:
 
Sv: Vilken förändring var den första...

Efter att hela mitt vuxna liv ha startat morgonen med en kopp kaffe vaknade jag en morgon och blev illamående vid bara lukten av kaffe.
 
Sv: Vilken förändring var den första...

ET = embryo transfer
alltså när man får tillbaka sitt befruktade ägg vid en provrörsbefruktning... inte så lätt att veta :)
 
Sv: Vilken förändring var den första...

Jag kände på mig att jag var det redan innan mensen uteblev. Mina bröst började växa på en gång och blev jätteömma, klarade knappt att rida el köra. Började känna konstiga lukter. Tog ett test direkt när mensen uteblev och då var det pos. Men jag gjorde abort i vecka sex efter att ha legat till sängs i två veckor och bara spydde och hade självmordstankar. Har aldrig mått så dåligt i hela mitt liv. Så det får vänta med barn ett tag till.
 
Sv: Vilken förändring var den första...

jag kände av tuttarna redan innan mensen uteblev, dom blev stora och med tissefräs...... redan en vecka efter befruktning anade jag att det gått vägen.....
 
Sv: Vilken förändring var den första...

*lånar knapp*
Joo illlamående :eek: , men jag var helt övertygad om att det var magkatarr :angel: gick till doktorn och fick medicin.... Och jo det hjälpte.....ett tag :p . Var i vecka 17 innan det gick in att jag var mad barn, och då hade ju illamåendet gått över. ;)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det här kan bli lite rörigt, jag ber om ursäkt på förhand. Jag och maken har en dotter på 1.5 år. Hon är det bästa som hänt oss och...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
9 788
Senast: gulakatten
·
Småbarn Jag har en dotter som är snart 6 år (början av sommaren) som är väldigt känslig. Det var, och är, även jag. Så jag kan känna igen mig i...
Svar
7
· Visningar
917
Senast: Praefatio
·
Kropp & Själ Min kropp har sina skavanker och ålderskrämpor, jag är nog halvvägs om inte mer i livet, men att förmågan till "bra" sex skulle dala...
Svar
14
· Visningar
1 100
Senast: Norma
·
L
  • Låst
Kropp & Själ Alla här vet nog att såna här iq tester är gjorda för väster ländska tanke sätt och hur man lär sig i skolan här och så. Och dethär är...
20 21 22
Svar
427
· Visningar
13 877
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp