Vilken hästras skulle kunna passa oss?

Sv: Vilken hästras skulle kunna passa oss?

Nej du lät inte negativ, är bra att få nya infallsvinklar.
Vi kommer nog tänka som så att hästen främst ska passa mig och barnen och pappa får rida ibland. Vi ska verkligen leta individ som kommer passa våra önskemål. Det får ta den tid det tar.
Jag börjar dock fundera på fjording mer och mer men som någon skrev det finns ju stora ponnyn som också kan passa oss, som connemara till exempel. Finns säkert många spännande korsningar men jag är lite osäker på korsningar...
 
Sv: Vilken hästras skulle kunna passa oss?

Och jag gör som alla andra,slår ett slag för min egna ras.. :D

Det finns otaliga modeller och storlekar av Tinker/Irish cobs som passar ypperligt som familjehästar.
Slitvargar som älskar att jobba samtidigt som de är helt med på noterna att gå å 'dröna' en vända eller två i skogen osv.
Nackdelen är att det ofta är svårt att få tag i välutbildade vuxna hästar.
Det finns en å annan pärla där ute.
 
Sv: Vilken hästras skulle kunna passa oss?

Och jag gör som alla andra,slår ett slag för min egna ras.. :D

Det finns otaliga modeller och storlekar av Tinker/Irish cobs som passar ypperligt som familjehästar.
Slitvargar som älskar att jobba samtidigt som de är helt med på noterna att gå å 'dröna' en vända eller två i skogen osv.
Nackdelen är att det ofta är svårt att få tag i välutbildade vuxna hästar.
Det finns en å annan pärla där ute.

Har sneglat på rasen men som du säger dom verkar svåra att få tag på men dom är helt klart jättefina:)
 
Sv: Vilken hästras skulle kunna passa oss?

Hos oss är det travarvarmblod som är den mest dominerande "rasen" på gården, vi har 2 fd travare och ett äldre sto som aldrig vart nått sätta på bana... men iaf, mina 2 yngsta töser rider stoet som ca 160 i manke och töserna är 12 och 10 år gamla...

Nu är stoet ett mkt snällt riddjur, foglig och lyhörd så de yngre har inga problem...tror egentligen att man inte ska kolla ras utan individ... Jag är tung så jag rider ett övervuxet halvblod men tar nån tur per år på stoet, enbart för känslan av att få rida räcerbil istället för dubbeldäckare...:D
 

Liknande trådar

Gnägg Jag börjar fundera lite lätt på vad min nästa häst ska bli. Jag har varit medryttare som ungdom, ridit på ridskola, jobbat utomlands med...
Svar
10
· Visningar
957
Senast: linlar1
·
Gnägg Jag satt i bilen häromdagen och funderade lite över min man och hans personlighet. Jag svävade iväg i tankebanor och helt plötsligt hade...
2
Svar
34
· Visningar
2 353
Hästmänniskan Hej! Jag är helt ny på detta forum och hoppas på att kunna få lite tips från er erfarna hästmänniskor :) Kort om mig. Jag red på...
2
Svar
22
· Visningar
3 138
Senast: Mustang
·
Träning Hej! Jag går i tankar om att flytta ut mig och min häst permanent till vårt fritidshus. Har lämplig mark att bygga lösdrift på, också...
2
Svar
22
· Visningar
7 261
Senast: yennork
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Sytråden del 4
  • Vad gör vi? Del CXCV
  • Burkfisk

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Välja säkerhetsväst
  • Dressyrsnack 17
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp