Bukefalos 28 år!

Vilken längd är lagom?

Rie

Trådstartare
I sommarstugan är vardagsrummet 3,75 x 3,75 m.
Jag ska skaffa en soffa dit hade jag tänkt, men jag vet inte vilken storlek.
Jag vill inte att den ska bli för stor men samtidigt vore det ju bra om det var en bäddsoffa.
Framåtbäddad ska inte vara några problem medan en del andra kan bli nog så djupa.
Sedan tidigare finns en fåtölj, litet soffbord, en byrå och ett bord (med infälld symaskin)
Hur har ni som har små rum?

Vägg A har ett fönster mitt på, likaså vägg B. Vägg C har ett fönster samt en dörr som är i vinkeln mot vägg D. Den dörren går ut mot verandan.
Vägg D har en öppen spis mitt på väggen med en dörröppning på vardera sidan.
Det ska alltså finnas hygglig plats att gå in genom bortre dörren vid vägg D och helst inte se så trångt ut heller.

(Nån som fattar nåt av min *host* geniala beskrivning?)
 
Sv: Vilken längd är lagom?

Ikea har flera hörn-bäddsoffor och den minsta, Härnösand, är bara 196 bred och 138 djup på schäslongbiten. Det är en rätt så billig soffa dock, och kvaliteten är säkert därefter. (Har bara provsuttit bäddfåtöljen och den är mjuk som attan.)
 

Liknande trådar

Hemmet 1 mars kommer jag sannolikt att flytta in i en lägenhet som uppenbarligen inte är skapad för att sova i, så jag försöker klura ut hur...
2 3
Svar
55
· Visningar
6 093
Senast: Singoalla
·
Hemmet Igår var jag och sambon och mätte nya lägenheten vi köpt, tyvärr blev jag lite besviken. Vardagsrummet var mycket mindre än vad jag...
2
Svar
30
· Visningar
7 545
Hemmet Det börjar bli dags för mig att flytta in i utbyggnaden av mitt lilla hus och vardagsrummet ska därför få bli vardagsrum på riktigt...
Svar
4
· Visningar
1 281
Senast: Jonaz
·
Hemmet Observera att denna inte är skalenlig, rummet är nästan kvadratiskt och inte så avlångt som det ser ut på bilden. + att det är en vägg...
Svar
2
· Visningar
1 524

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp