Vilken livsmedelbutik?

Var brukar ni göra era matinköp (när ni storhandlar)?

  • Citygross

    Röster: 25 14,3%
  • Willys

    Röster: 42 24,0%
  • Ica Maxi

    Röster: 86 49,1%
  • Coop

    Röster: 41 23,4%
  • Netto

    Röster: 3 1,7%
  • Lidl

    Röster: 7 4,0%
  • Övriga

    Röster: 21 12,0%

  • Antal omröstningsdeltagare
    175
Jag handlar på Coop av ideologiska skäl, men vete fanken om de egentligen har kvar något ideal längre. Ibland handlar vi också på Ica maxi men det känns inte rätt i hjärtat även om deras butik här är helt ok. Citygross har vi inte här där jag bor och Willys är skabbigt.
 
Jag försöker att mestadels handla på Willys, ibland Ica maxi. Jag har precis lika långt till båda affärerna(som ligger nära) men Willys blir sååååå mycket billigare i långa loppet. Problemet med Willys är att inte allt finns, det mesta finns det är ju en stor affär. Men jag kan aldrig vara helt hundra på att just den varan jag ska ha finns, då brukar jag välja Ica Maxi istället om jag är osäker. Men som sagt så blir det mycket mer ekonomiskt för mig att handla på Willys, trots att jag är icamedlem.
 
Fast om man inte självscannar har man aldrig packat varorna - det gör man efter betalning. Man har bara lagt ned dem i vagnen innan. Jag VET att jag slipper packa upp dem när man inte självscannar.

Så när avstämningskontrollen kommer så får självscannaren packa upp sina omsorgsfullt packade varor och börja om.
Ok jag har aldrig sett det som som så jobbigt att fa packa igen
 
Ok jag har aldrig sett det som som så jobbigt att fa packa igen
Har man handlat en massa och får totalavstämning på 4-5 fullpackade papperspåsar som en kompis till mig fick så är det inte så kul. Själv hade jag typ 8 varor när jag fick min totalavstämning och det ser jag inga problem i.
 
Fast om man inte självscannar har man aldrig packat varorna - det gör man efter betalning. Man har bara lagt ned dem i vagnen innan. Jag VET att jag slipper packa upp dem när man inte självscannar.

Så när avstämningskontrollen kommer så får självscannaren packa upp sina omsorgsfullt packade varor och börja om.

Fast så kan man göra om man självscannar också, jag brukar inte packa så noga om jag handlar mycket utan en del hamnar i en påse och en del löst i vagnen. Men jag slipper köa (oftast) och jag slipper lägga upp varorna på bandet. Oftast när det är avstämning så är det bara delavstämning, några få varor och det har aldrig packats upp utan personalen tar varor som är åtkomliga. Avstämning på allt har jag fått två gånger tror jag, på ca 2 år.
 
I Norge handlade jag mest på Meny och ICA, ibland på Ultra men här blir det mest på ICA Maxi, det ligger bra till och stort utval och då och då på City Gross.

Måste man ha ICA-kort för att självscanna eller kan man betala med vilket kort som helst (Visa, Mastercard)?
 
Har Coop, ICA Supermarket och Lidl i en klump bredvid varandra.

Efter Coop Varbergs nu upprivna beslut om bojkott av Israeliska varor undviker jag dem (hela kedjan) största delen av tiden om jag inte måste ha något akut och ICA saknar produkten i fråga. Lidl är jag aldrig in på. :D
 
Senast ändrad:
I Norge handlade jag mest på Meny och ICA, ibland på Ultra men här blir det mest på ICA Maxi, det ligger bra till och stort utval och då och då på City Gross.

Måste man ha ICA-kort för att självscanna eller kan man betala med vilket kort som helst (Visa, Mastercard)?

Man måste ha ett ICA.kort för att få ut handskannern men man kan fortfarande betala med vilket kort som helst.
 
Storhandlar på Willys som har bra utbud och massor av fräscht frukt och grönt. Supertrevlig och hjälpsam personal. Saknar bara den manuella delikatessdisken, så ibland blir det Citygross. De har däremot trång parkering och där är alltid överfullt med folk. Maxi är hemskt; trångt och dyrt. Kvantum är bra men dyrt. Närhandlar på Hemköp trots att det är den sämsta butiken. Dyrt, och trist personal! Dock ligger den väldigt nära min bostad.
 
Min närmaste butik är en Ica nära - jag älskar den. Den har precis allt. Trots att jag bor nära Stockholm är den som en gammeldags lanthandel. Den kanske är något dyrare (vet faktiskt inte) men det är så värt att ha den, ffa för utbudet. När det inte blir den affären så blir det näst närmaste som är en Coop nånting.
 
Jag bor mellan orten med Maxi, Citygross o Coop forum och den mindre orten med Kvantum och Willys.
Storhandlar gör jag nog egentligen bara på Maxi, men även mina mindre påfyllningar brukar fylla en mindre kundvagn (hur tänkte vi när vi valde att skaffa fyra barn, måntro? :angel: ) så jag handlar oftast ganska mycket oavsett.
Påfyllningar brukar jag göra på Kvantum och Citygross. Willys har ortens postombud, så visst händer det att man köper en frukt eller dricka där men aldrig något annat. Coop har jag inte varit inne i på evigheter, troligen mer än ett år. Jag minns inte...
Sen är jag en såndär besvärlig kund som får butikernas nyhetsmejl, för att kunna handla billigt i den butik jag passerar. Jag åker sällan extra för att handla.
 
Här i krokarna är butikerna så fruktansvärt dåliga att man snarare får prata om "minst dåliga" än "bästa", oavsett kedja :arghh:

Men vi brukar åka till City Gross och ICA Maxi, som ligger "tredje närmast", ca. 40 min enkel resa bort. Egentligen har vi en Willys 8 min bort och ICA Maxi typ 18 min bort, men de är så hemskt dåliga att råttorna väl snart hälsar livsmedelsinspektörerna välkomna i dörren... :cautious:
På den CGn och Maxin som är bra, är det däremot verkligen bra. Mycket ekologiskt, alltid superfräscht och toppenpersonal! :D
 

Liknande trådar

Äldre Var handlar ni era livsmedelsvaror? Coop, Ica, Willys, annat? Handlar ni alltid i samma butik/från samma kedja eller varierar ni? Vad är...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
3 837
Senast: JGD
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp