Vilken nosgrimma?

Sv: Vilken nosgrimma?

Pullarnosgrimma!!!! Breeed engelsk eller aachen i dressyren. Remont tycker jag är det fulaste som finns, sånt har man bara på islandshästar, inte stora halvblod.... :p
 
Sv: Vilken nosgrimma?

Ännu en som inte förstått remontgrimmans funktion. En funktion som är lika förträffligt bra på halvblod som islandshästar... :devil:

Jag vet, jag vet...kunde inte låta bli :o :angel: :p
 
Sv: Vilken nosgrimma?

Det beror ju helt och hållet på hur hästens näsa ser ut, en myrslok klär sig inte så väl i en remontgrimma t.ex..... :smirk:
Funktionsmässigt så borde aachengrimman :devil: förbjudas, världens sämsta halvfabrikat som försökt kombinera olika nosgrimmors funktioner och enbart ställer till förtret för hästarna.
 
Sv: Vilken nosgrimma?

Engelsk el. ingen alls är finast tycker jag, sedan spelar det lite roll vad det är för häst den sitter på.. :smirk:
 
Sv: Vilken nosgrimma?

Det beror så mycket på hur hästen ser ut i ansiktet men pullarnosgrimma är otroligt fult. Speciellt på stora hästar.
Remont är fint på små huvuden, min islandshäst passar jättebra i dom. Jag tycker ponnyer passar bättre i remont än stor häst.
Engelsk nosgrimma är fint överlag, de flesta hästarna passar bra i dem. Fast man ska inte ha för bered nosgrimma, det är fult.
 
Sv: Vilken nosgrimma?

*lånar knapp*

Jag har ändrat mig om fulaste,

Det är achen där man spänt remmen hårdare än själva nosgrimman så den dras ner och det ser ut som en pullargrimma fast väldigt långt ner. Ännu värre blir det om det sen hänger en massa remmar som inte är instoppade.

Inte fint :p
 

Liknande trådar

Utrustning Alltså inte för att försvara en för hårt åtdragen pullback-nosgrimma på något sätt, men det gjordes en studie för några år sen där...
4 5 6
Svar
109
· Visningar
5 056
Senast: SiZo
·
Utrustning Jag vill investera i en kvalitetsgjord för tömkörning och tycker lippo och tärnsjös modell ser bra ut. Jag funderar på om det är värt de...
2
Svar
26
· Visningar
1 607
Senast: Jfrelin
·
Utrustning Jag får väl börja med att vara beredd på att tråden kanske försvinner efterssom det kommer förekomma ett företag, men jag testar i alla...
Svar
0
· Visningar
273
Senast: Entourage
·
Utrustning Rambo summer series har en tillhörande liner på 100gram till. Fungerar den linern bara just till om man skulle ha självaste täcket...
Svar
3
· Visningar
416
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp