Vilken nosgrimma?

F

Fjäril

Kanske låter som en knasig fråga, men jag är nyfiken.

Vilken nosgrimme modell tycker ni är SNYGGAST? om man inte bryr sig om funktionen eller någonting. Bara hur snyggt det är!

Och vilken modell är fulast?
 
Sv: Vilken nosgrimma?

Engelsk eller remont!
Rent och enkelt. :)

Aachen och pullar tycker jag blir för mycket remmar och plotter i ansiktet, det är sällan snyggt på någon häst. (Sen finns det andra orsaker till att jag inte gillar dem, men det var inte det tråden handlade om... ;) :angel: )

Absolut fulast, slår både aachen och pullar, är helt klart alla typer av bygelnosgrimmor. :eek:
 
Senast ändrad:
Sv: Vilken nosgrimma?

Jag tycker att Pullarnosgrimman är snyggast!! vet inte riktigt varför!
jag tycker inte att någon nosgrimma är speciellt ful, men Remont nosgrimmor kan göra att ansiktet ser tomt och långt ut!!!
// Mahogney
 
Sv: Vilken nosgrimma?

gilalr engelska nosgrimmor bäst ;)
fulast?: remont fast bara på vissa hästar (dom som det inte passar på ser ju ut som typ mulåsnor :crazy: .. men finns även de som bär upp dem otroligt bra)
 
Sv: Vilken nosgrimma?

Engelsk, helt klart. Så smal och enkel som möjligt, avskyr de jättebreda vadderade nosgrimmorna, de ser bara klumpiga och hemska ut.

Pullargrimmor är helt klart fulast, men aachen kommer inte långt därefter. Håller med pinky, alldeles för mycket plotter som förstör intrycket av hästens ansikte.

Sen är jag säkerligen påverkad av mina åsikter om nosgrimmornas funktion, men men...
 
Sv: Vilken nosgrimma?

Gillar achen nosgrimma och remot, fast bara när det passar hästen. I en del fall kan det se hur konstigt ut som helst med remont.
 
Sv: Vilken nosgrimma?

det beror helt på hur hästens huvud ser ut!

men breda vitfodrade nosgrimmor är ALLTID FULT oavsett häst.....
 
Sv: Vilken nosgrimma?

enkel engelsk :)

fast jag kan gillar pullar oxå, det ser så sportigt ut i "rätt sammanhang".. :) :smirk:
 
Sv: Vilken nosgrimma?

Engelskt är snyggast! Breda ska de vara! :)

Remont och pullar är fuult! :p
 
Sv: Vilken nosgrimma?

Remont tycker jag är väldigt fint men det passar bäst på hästar med litet huvud. De hästar det ser konstigt ut på brukar vara om man är van vid att se dem med tex achen.
Engelsk, speciellt smal och helt platt är också fint
Ja, pullargrimma "i rätt sammanhang" kan med vara snyggt.

Fulast är väldigt breda achen och engelska. Det kan dock finnas undantag med engelska på kandar om resten av tränset är smalt. Men den ska ändå inte vara överdrivet tjock.

Men sen beror det ju mkt på vilken typ av häst/huvud det är och vilket träns :idea:
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Vilken nosgrimma?

Jag föredrar rundsydda träns/kandar med bred nosgrimma, aashen eller på kandaret då en vanlig bred.
Och nosgrimman ska va vitfodrad :D Men inte resten av tränset...

Remonten e fulast, jag red med det på min ponny.. hennes huvud vart avlångt :p men hon trivdes bättre på remont..
 
Sv: Vilken nosgrimma?

Utan nosgrimma..
Det ska inte vara så mycket remmar å böz i ansiktet..ju mindre desto bättre
 
Sv: Vilken nosgrimma?

Pullargrimma, så jävla snyggt! :love: :D
Eller helt utan!

Alla med tjocka remmar är fult, otroligt fult. :crazy: det ska vara tunna remmar! :love:
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Vilken nosgrimma?

Snyggast är remont och engelsk. Utan ex. vitt foder. Gärna rundsydda på vissa hästar.

Fulast är pullar, aachen och kineton.
 
Sv: Vilken nosgrimma?

Pullar är snyggt på ponnyer och hopp/fälttävlanthästar :)
Annars tycker jag det är fint med Engelsk med aachen om det inte är för brett i proportion till hästen.

Själv föredrar jag utan men ska prova remont eftersom hästen lite av ovana tuggar på bettet när han blir nervös.
Beror på vad hästen har för nosrygg förstås men på en rak nosrygg är det snyggt med Engelsk :)
 
Sv: Vilken nosgrimma?

pullar helt klart
fast är helst utan helt

och remont är de fulaste ja vet
INGEN häst är fin i det :p
 

Liknande trådar

Utrustning Alltså inte för att försvara en för hårt åtdragen pullback-nosgrimma på något sätt, men det gjordes en studie för några år sen där...
4 5 6
Svar
109
· Visningar
4 957
Senast: SiZo
·
Utrustning Rambo summer series har en tillhörande liner på 100gram till. Fungerar den linern bara just till om man skulle ha självaste täcket...
Svar
3
· Visningar
380
Senast: Fiorano
·
Utrustning Ärtan tycker inte det är så festligt när det blåser och regnar i hennes paraboler till öron. Nu tuffar hon på snällt ändå men jag tror...
Svar
15
· Visningar
991
Senast: Bison
·
Utrustning Några tips om vart jag ska börja leta? Provade en prestige golden star i bom 37 som blev för smal. Har även lagt på en prestige hippos...
Svar
19
· Visningar
846
Senast: Anna-KarinO
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp