Bukefalos 28 år!

Vilken (ny) sadel hade du köpt om du inte kune prova?

Klart man kan köpa sadlar på löpande band, vill man ligga ute med pengar så :) Det viktiga är ju vad man gör sedan, att man inte nöjer sig med typ ok bara för att man har den hemma. Prestige känns som ett lättsålt märke.

Mja ang Prestige beror det nog på modell, jag ser massor av vissa modeller av prestige översvämma begmarknaden?

Till TS - köp inget alls, köp en begagnad sadel som passar hästen sen när du kommer hem. De tre du nämner är ju inte ens lika i bommen.. Så hur ser hästen ut i ryggen?

Om man bara säger du ska göra ett klipp. Du får köpa en sadel för 10 - 15 000 kr under butikspris. Då skulle jag helt skita i allt utom vilken som har bäst andrahandsvärde och som är mest efterfrågad på begmarknaden. Ska man spela lotto kan man ju försöka göra det med en så kalkylerad risk det går
 
Nu har ni inte riktigt hela sanningen här heller. Min syster äger för närvarande fem hästar, med i alla fall två olika typer rygg. Min mamma har tre (men rider visserligen bara dressyr) och min kusin har tre, och alla dessa kommer att stå i samma stall. Det brukar även vara inne tre-fyra för träning eller försäljning vid varje tid. Så det känns så orimligt att den inte ska passa någon av dessa. Min syster har en cwd hon inte använer på någon av sina då hon själv inte gillar den (utöver tre till hopp- och en dressyrsadel), så där skulle jag kunna byta rakt av eventuellt (om den passar då, givetvis). Min enda häst just nu är ju ung, och ska snart ridas in, men intentionen är att köpa minst en till, lite äldre sak, och hur den kommer se ut vete gudarna :)

Fölis är just nu svängd och lite takformad, men det känns som nästintill omöjligt att säga hur det ser ut med några månaders arbete och mer tillväxt. Roma passar raka ryggar, därav inte den.

Men allt det där vet jag ju, och det jag undrar är därför lite mer öppna frågor. Det är inte en hästrygg, och enbart den som står i stallet. Kanske blir det helt fel för nuvarande och även den jag letar efter, men då är det fint om det är en populär och lättsåld modell. Jag är faktiskt inte helt grön på sadlar, och har ridit i en hel uppsjö olika. Men jag är grön på sadlar i Sverige. Vad som är vanligt och populärt här.

Tack såå mycket att ni alla tar er tid att svara :)
 

Liknande trådar

Utrustning Är på jakt efter ny dressyrsadel och har efter mycket provande kommit fram till att min häst tyvärr behöver en ganska speciell sadel...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
14 436
Senast: super
·
Utrustning Hej! Har letat sadel ett tag nu till min ponny, men tyvärr utan framgång. Haft problem med en skum hälta hela hösten (som visade sig...
2
Svar
31
· Visningar
5 065
Utrustning Får hem en storhäst som jag ska köpa en ny "uppsättning" sadlar till, en hoppsadel och en dressyrsadel alltså. Han har nu bara en sliten...
Svar
3
· Visningar
1 151
Senast: Sapphire
·
Utrustning Hejsan! Har nyligen fått hem en ny pålle, och behöver således införskaffa en dressyrsadel då pållen bara har en hoppsadel. Hoppsadeln...
Svar
6
· Visningar
3 053
Senast: Noa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp