Bukefalos 28 år!

Vilken ponny ska jag välja?

Sv: Vilken ponny ska jag välja?

Välj ingen av de ponnyerna utan leta vidare.
Det tar inte lång tid innan alla pojkarna är för stora för en ponny på 110cm även om den är en shettis och däremd ganska viktbärande.

Skulle föreslå en större B- eller liten C-ponny så kan ni ha glädje av ponnyn under längre tid.

Min syster och jag fick en welsh mountain på 121 cm när jag var sju år och hon var inte för stor för mig heller.

Lycka till!
 
Sv: Vilken ponny ska jag välja?

Jag tänkte på liten fjording i C-ponny storlek. Kan det vara något? Då kan ju du också rida om du är en normalstor kvinna. Russ är väldigt trevliga i temperamentet (ofta lättare att ha och göra med än shettisar) men dom är tyvärr inte så viktbärande. Max 50 kg brukar man väl säga ungefär. Fjordingar är helt underbara! Envisa som synden, men tålmodiga, lättfödda, långlivade och väldigt allround! (jätteduktiga på att hoppa)
 
Sv: Vilken ponny ska jag välja?

haha, personligen är inte fjording som snäll barnponny det som slår mig ;)
 
Sv: Vilken ponny ska jag välja?

*kl*

Tack för era kloka svar. Just nu tittar jag mer åt viktbärande C-ponny hållet. Eftersom jag själv inte är så lång men fortfarande väger lite mycket. (68 och på väg ner) så kan jag rida till ponnyn ibland plus att jag kan rida ihop med besökare som kommer hit och är ridkunniga
 

Liknande trådar

Träning Är på gång att köpa stor häst och budgeten är begränsad. Ponnyerna ska säljas så jag kommer få loss en del pengar, men behöver ändå...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
5 422
Senast: Ray
·
Hästhantering Jag har lite problem med min shetlandsponny. Han är sex år gammal, har varit hos mig ett drygt halvår, och har innan dess enbart varit...
Svar
17
· Visningar
2 339
Senast: ameo
·
Hundavel & Ras Japp. En rasväljartråd! ;) Har för tillfället två JRTC-russllar, men eftersom gammeltanten är 13,5 år och den yngre förmågan, som är 2...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
7 245
Senast: em-pirre
·
Träning Jag har ett problem med min ena ponny... Har aldrig haft något problem att rida heta hästar. Min andra ponny är väldigt framåt och blir...
Svar
12
· Visningar
1 391
Senast: Lager
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp