Vilken prestige passar mej?!

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare explosiv
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 11
  • Visningar Visningar 1 838
E

explosiv

Har en Golden Star (den nya), men jag räcker inte riktigt fram till knästöden på den.
Hästen stormtrivs dock, och jag skulle helst vilja ha en annan Prestige-modell som både hästen å jag tycker om.

Vad tror ni? Vilken modell skulle passa bättre m tanke på mina korta ben? Kanske någon som haft samma problem som mej med att inte riktigt räcka fram? Lite större stöd än de små vore inte heller fel :-)

Någon skrev att Versailles = GS fast med bättre läder. Är det myt eller sanning?! Isf utesluts den modellen direkt.

Help me =)

Sv: Vilken prestige passar mej?!

det du behöver är inte en annan modell, men en som har kortare kåpor. large brukar va standard på hoppsadlarna, men du kan beställa med medium eller small också.

jag tycker du ska lägga till lite pengar och köpa en paris, det är en sjukt mkt bättre sadeln. :)

både versaillen å sidny har kortare kåpor

nej dom är inte kortare. tvärtom mer framskjutna vilket borde göra det ännu svårare för en med korta ben att nå fram till stöden..

som sagt kåpstl det beror på, inte sadelmodellen.

det du behöver är inte en annan modell, men en som har kortare kåpor. large brukar va standard på hoppsadlarna, men du kan beställa med medium eller small också.

jag tycker du ska lägga till lite pengar och köpa en paris, det är en sjukt mkt bättre sadeln. :)

Kul o höra med tanke på att jag ska prova en Paris idag (kompis som lånat hem en massa sadlar, bl a en Paris som ev. kan passa)

Men finns det inte 3 olika Paris-sadlar? Vad är skillnaden?

Jo, men min sadeltant jag brukar anlita har nämnt det med kortare kåpor, men den lilla skillnaden de centimetrarna gör tror varken hon eller jag att de gör vår situation så hemskt mycket bättre. Kanske varit en annan sak om knästöden varit lite större oxå?

ja det kan förstås hjälpa. sidney och eventing har stora stöd, på eventingen är dom även flyttbara.

det finns paris, paris d som är i kalvläder och paris w som är ullstoppad och har kilbossor. den är rakare än dom andra.

Jag har också korta ben, eller hela jag är rätt kort rättare sagt, 1,55 m.

Många Prestige verkar komma i +2 i kåpan. Det som passar mig bäst är 16" +2 eller vanlig 17".

Som jag fattat finns det två mått på kåpan på Prestige - dels själva storleken medium/large (finns det verkligen small?) och sen hur framskuren den är 0 +2 och +4.

Japp så är det:

sizes.gif

Så det kan ju tänkas att kåpan är lagom men den är +2 och att du därför inte når fram.

Jodå visst finns det small, men det måste oftast specialbeställas. Dom stl som finns i menyn hos eql brukar vara dom som finns i lager.

Stämmer att + betyder mer framskjuten. Jag hade M-kåpa och +2cm framskjuten på min Sidney, och jag är 178.. Ludger Beerbaum har M kåpa och +4 cm! Och han är ju låååång. Så inte direkt nåt att välja om man är kort, hellre mindre kåpor..

Nä att välja extra framskurna kåpor om man är en kortis är dumt.

Vi vet ingenting om kåpstorlek på TS sadel, det kan vara en +2 och att det är därför hon inte når fram.

Jag har själv en mediumkåpa som inte är extra framskuren, jag är 170 cm. Jag skulle vilja ha +2 eftersom jag har långa överben men inte nödvändigtvis större kåpa.

Jag är 1. 58 och har oxå korta ben ..
Jag har en Prestige Versailles som jag sitter kalasbra i!

Liknande trådar

Utrustning Jag har efter mycket efterforskningar kommit fram till att en lippo fazzino skulle kunna passa på min häst men nu till problemet. Jag...
Svar
5
· Visningar
1 094
Senast: Litiabelle
·
Utrustning Fick hjälp av sadelutprovare i höstas med utprovning av hoppsadel till min häst och check av dressyrsadeln. Hoppsadeln blev en Prestige...
Svar
0
· Visningar
964
Utrustning Nu hoppas jag äntligen kunna köpa mig en ny hoppsadel, men dock vet jag inte riktigt märke/modell som skulle passa mina krav :angel...
Svar
9
· Visningar
1 714
Senast: ameo
·
Avel Hej! Hoppas att det är okej att göra så här :) Är väldigt ny här, så skäll på mig (snällt, tack! ;) ) om jag gör något knasigt...
Svar
17
· Visningar
4 906
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka