Jag har träffat MAS-uppfödaren min släkting känner, hon var på semester här så passade på men hon planerar valpkull först nästa år. Såklart klickade jag med hennes 2 åriga tik som beskrivs som knepig och som hon inte ska använda i avel för att hon är som hon är. Fick med mig henne hem, för att testa att ha rasen och lät som uppfödaren skulle kunna släppa henne om det mot förmodan skulle funka. Uppfödaren trodde nog att jag skulle komma tillbaka med henne efter ett par timmar

.
Det gick jättebra! Men uppfödaren saknade henne och kom fram till att hon inte vill släppa henne. Hade henne bara ett par dagar så hade velat ha henne på prov en längre period, men wow vilken hund. Hennes "knepighet" var av typen som passar mig. Hon blev lugn av att jag är så lugn. Påminde om mina hästar jag matchat bäst med. Känslig och livlig.
Trist att jag inte får ta över henne, men bra för självförtroendet att det gick så bra. På valpen hade jag ju inte någon lugnande effekt

. Jag var jätteorolig inför natten, hon sover tätt intill i sängen och jag vågade knappt vända mig om för jag var rädd att hon skulle börja tokskälla och inte gå att få tyst på. Men hon sov bara.
Är såklart sugen på MAS nu men har även träffat ett exemplar jag inte gillar alls. Träffade dock två till av uppfödarens hundar som också var jättetrevliga.