Vilken ras passar mig?

Då passar jag på att tipsa (om du kan tänka dig bc) om vallhundsförmedlingen.
Ibland dyker där upp fina bcs som inte håller för vallning (snabba stopp och tvärra kast) men som ändå behöver ett aktivt hem. Tycker du låter perfekt som det.
Jag följer en tjej på insta som åker mycket skidor med sina hundar och det ser så kul ut!

Då passar jag på att tipsa (om du kan tänka dig bc) om vallhundsförmedlingen.
Ibland dyker där upp fina bcs som inte håller för vallning (snabba stopp och tvärra kast) men som ändå behöver ett aktivt hem. Tycker du låter perfekt som det.
Jag följer en tjej på insta som åker mycket skidor med sina hundar och det ser så kul ut!
Menar du fb-gruppen som heter så? Kan absolut tänka mig bc, enda anledningen att det inte finns med som alternativ är att jag inte vallar. Men om en inte håller fysiskt för vallning känns det tveksamt med skidåkning?

Finns en del som inte kan valla, typ min Floki, för att han är rädd för fåren och beter sig illa mot dom, men som fungerar i andra sporter. :)
Vill tillägga att jag sett en hel del sådana hundar dyka upp på vallhundsförmedlingen som inte har fysiska problem. Skulle nor ärligt säga att Bog skulle fungera utan vallning också, han har absolut hög jaktlust, men är fortfarande barnslig och okoncentrerad med fåren vid 2 års ålder. Massa motion och spår hade han varit glad för, han är dock liksom glad för allt.

Fått nys om en jaktlabbetik som eventuellt ska omplaceras. En liten sådan.
2 år gammal och normal. Omplaceras inte pga att det är något fel på hunden.

Skulle det kunna vara av intresse?

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej alla! 😃 Har under några års tid letat efter rätt hundras för mig utan att lyckas så nu ber jag om era tips och rekommendationer... 2 3
Svar
55
· Visningar
3 300
Senast: Sedna
·
Hundavel & Ras I ärlighetens namn kommer det nog bli en whippet igen, men jag har länge tyckt att mellanpudlar verkar väldigt trevliga, sportiga... 2 3
Svar
48
· Visningar
3 290
Hundavel & Ras Hej! Jag går i valpköparplaner, dock inte förrän TIDIGAST nästa år men mest troligt 2027. Det blir i så fall hund nummer två då jag har... 2
Svar
22
· Visningar
1 986
Senast: Nepenthe
·
Hundavel & Ras Förlåt för ännu en hundrastråd🙈 En kompis till mig letar lämplig hundras och har frågat mig vad jag tror. Och även om jag tycker jag har... 2 3 4
Svar
73
· Visningar
7 785
Senast: Tiger tok
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Somna in hemma
  • Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025