Vilken ras passar min mamma?

Sv: Vilken ras passar min mamma?

De flesta rasklubbar brukar ha en bra beskrivning av sin(a) hundras(er) på webbsidorna. Dessutom brukar de även ha koll på omplaceringar. Bästa vägen att gå när det gäller omplacering är via uppfödarna som är med i rasklubben. Det kan ju t ex vara en hund som uppfödaren trott på som valp och sparat för avel. När den sen vuxit klart har den kanske blivit för hög eller fått underbett osv. Detta brukar vara bra hundar mentalt sett.
 
Sv: Vilken ras passar min mamma?

Okej :)
Jag har forskat ytterligare lite nu och den engelska mastiffen låter utan tvekan som att den skulle passa, däremot tror jag att hon skulle föredra den lite mindre storleken hos bullmastiffen och den känns också passande.

Hur stor är skillnaden mellan den engelska mastiffen och bullmastiffen och vad är det främst som skiljer dem åt?

Jag tror att jag bestämt mig för att hon skall ha en bullmastiff, men nu är ju inte jag beslutsfattaren så vi får väl se vad hon kommer fram till ;)
 
Sv: Vilken ras passar min mamma?

Vill bara tillägga ang Cane Corso - dom har humor dom rackarna.
Många kennlar avlar nu på "BruksCC" så om man INTE vill ha en mer krävande jycke så ska man nog säga det. Men eftersom hon vill ha en äldre omplacering så borde det finnas en lugn klok att få tag på.
Dom ska vakta men inte rusa på. Mina har missuppfattat det där med vakten totalt. Dom vaktar men ser dom att det är människor rusar dom fram och "älskar" ihjäl. Jag var så glad häromdagen när den lilla faktiskt stannade vid tomtgränsen istället för att springa ut och möta grannen.
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Jag funderar på att så småningom skaffa hund och funderar såklart över vilken ras som skulle passa mig. Det jag önskar är en...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 282
Senast: Fetaost
·
Övr. Hund Hallåj folket! Går i funderingar att skaffa vovve under högskolan, och har börjat kolla på raser redan nu. Det jag är inne på är...
Svar
4
· Visningar
974
Senast: Fetaost
·
Hundavel & Ras Jag är hundlös för tillfället och det är så galet tomt. Saknar en fjutt att dela livet med, helt enkelt. Just nu är det tyvärr inte...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 690
Senast: Myrten
·
Övr. Hund Hej, Ytterliggare ännu en vilken ras tråd men tänkte kika med experterna ;) Jag har gått ganske länge nu i hundtankar och funderar på...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 238
Senast: Praefatio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp