Bukefalos 28 år!

Vilken ras

Jag och sambon planerar för fullt för att skaffa hund till sommaren/hösten. Jag är väldigt inne på korthårig collie, vilket kanske märks om man läser mina inlägg.... ;)
 
Min egen älskling "Conta" är labbe/border collie, 4 årig kastrerad hane och mina föräldrar har 2 border collies (1 tik & 1 hane) :D!

Tyvärr syns inte hunden på min bild :confused:
 
Har idag bara en SiberianHusky-tik på 5 år.

(Hade fram till för 2 veckor sen även en underbar blandrastik (BeardedCollie-AustraliskKelpie), men hon blev väl för gammal helt enkelt... Underbar hund...)

Men, Huskyn passar mig bra oxå! Ska bara vänja mig vid att bara ha henne... Har ju aldrig haft det så tidigare...
 
Jag har en Grand Danois-tik som är 9 1/2månad och en golden retriever-tik på 13 1/2år :love:
 
En brun dobermann hane på 3 år. Men har bara haft honom i tre månader.

/Maria
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej ska åka och hämta en american bully tik på ca 1 år i veckan. Hon är en omplaceringahund. Jag skulle behöva alla tips jag kan få om...
2 3
Svar
44
· Visningar
5 318
Senast: Nepenthe
·
Hundavel & Ras Har suttit och läst lite om hur olika raser har förändrats sedan de introducerades. Man blir lite slagen av hur många raser har förlorat...
5 6 7
Svar
121
· Visningar
10 364
Senast: Puffindog
·
Hundavel & Ras Hej! Jag har en tik och en hane hemma som är mina egna. De är av rasen mops. Jag skulle ta valpar vid detta löpet, men det går inte som...
2
Svar
21
· Visningar
3 881
Senast: ildiko
·
Hundavel & Ras Nu kommer ytterligare en ”vilken ras ska jag köpa” tråd… Jag söker efter en liten, glad hund som älskar långa promenader i skog och...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
8 163
Senast: hundtant
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Skäller på andra hundar
  • Akvarietråden IV
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp