Vilken ridhjälm är bäst?

Sv: Vilken ridhjälm är bäst?

Är du mer åt dressyrhållet skulle jag köpa en CO John Whitaker :d
Eh varför Charles Owen John Whitaker som egentligen är en hopphjälm? Charles Owen Fiona är ju i sådana fall helt klart mycket mer en dressyrhjälm. :idea:

Edit: Såg att tråden var gammal men står fast vid att CO JW hjälmen är en hopphjälm från början som har tagit sig in i dressyren.

Senast ändrad:

Hej jag tänkte köpa en gatehouse hickstead och så såg jag en på börjes som nästan såg likadan ut fast det var getskinn och det var väldigt billig, men den är slut nu såg jag.
Är den ridhjälmen bra?

:)

Ja varfør inte, nytænkande design før den som vill vara hipp med senaste SKRIK:D

Hej jag tänkte köpa en gatehouse hickstead och så såg jag en på börjes som nästan såg likadan ut fast det var getskinn och det var väldigt billig, men den är slut nu såg jag.
Är den ridhjälmen bra?

:)

Om den passar på ditt huvud är den bra.

Alla hjälmar som säljs i Sverige är godkända och fyller sin funktion, men passar de inte så skyddar de inte heller som de ska. Det betyder alltså att en hjälm som är bra på en person inte nödvändigtvis är det på en annan.;)

Prova!

Jag vill oxååå ha en ny hjälm, dock är jag fattig hehe^^

Har funderat på CO John Whitaker men det är inte riiiiiktigt min prisklass om vi säger så ;) Har hursomhelst sett en kopia som egentligen bara har fördelar, istället för störande knäppe är det vanligt "knäpp"-knäppe (haha:d) och rosetten är åt rätt håll :D

Men nu när sommaren har kommit med sin underbara (läs hemska) värme så...känner jag mig inte speciellt säker längre. Vet inte ens var man kan köpa dessa hjälmar. En Jacson Wen, tror jag det var? Dessutom har ju varenda typ det nu.

Jag rider mest dressyr och tycker att GPA är skitfula och betalar inte så mycket för en hjälm som jag inte ens gillar, men någon som har något tips på någon annan? CO AYR8 är ju rätt snygg men funkar den i dressyr tro? Vill ju ha med ventilation och en lite billigare men ändå bra slit och släng hjälm. :)

Waaah jag kan skriva hur mycket som helst. Men jag vill ha en snygg, bra hjälm som kanske inte är extremt mycket hoppning utan mer dressyrig och med ventilation, i rätt prisklass. Är det omöjligt? :angel:

Liknande trådar

Utrustning Jag behöver köpa en ny ridhjälm. Min nuvarande köpte jag 2013 när jag började rida (!!!) och den är verkligen long overdue. Jag är en...
Svar
7
· Visningar
786
Senast: Blyger
·
Utrustning Jag har köpt en ny ridhjälm. Min gamla hjälm är det minst nio år sedan jag köpte så det kändes dags att uppdatera den, särskilt som jag... 2
Svar
23
· Visningar
2 676
Senast: MimmiNO
·
Övr. Hund Så ny bil betyde tyvärr att vi måste köpa ny bur. Vi hoppades att den nuvarande buren från robust skulle funka men tyvärr lutar...
Svar
11
· Visningar
863
Senast: Hermelin
·
Hästmänniskan Hej på er! Jag är ny på detta forum och jag hoppas att jag postar i rätt del. Jag behöver ventilera och resonera lite med andra... 10 11 12
Svar
223
· Visningar
11 997
Senast: lilsan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Dalmatiner
  • Uppdateringstråd 31
  • Akvarietråden V