vilken sadel är bäst..?

Sv: vilken sadel är bäst..?

okej haha nu ha ja ändra mej.. ja ska skaffa en bra bomlöspad och rider me stallägarens bomlösa sadel.. om den funkar nudå sen på hästen, så e ja nöjd o då kanske jag köper en ny egen ;)

det är väl en helt bra ide? :P

okej haha nu ha ja ändra mej.. ja ska skaffa en bra bomlöspad och rider me stallägarens bomlösa sadel.. om den funkar nudå sen på hästen, så e ja nöjd o då kanske jag köper en ny egen ;)

det är väl en helt bra ide? :P

Det tycker jag låter som en bra idé, mycket bättre än att beställa en sadel man inte vet om den passar. ;) Annars finns det sadelbussar som kommer hem till en och provar ut sadlar, min kompis hade ut en sån när hon skulle ha ny sadel till sin häst.

okej tack för tipset :idea:
men om en bomlös passar nu så skall jag vänta med att hiytta en passande sadel en låång tid!! hehe orkar inte söka just nu

Sen om du int har nån padd ännu så tror ja Caballo i stan beställer åt dej om du går å frågar, di ha iaf haft nån bomlös där förr så.

Jaanå de sku ju vara :) bara di hhar d nåmeer då.. ;) annars så ha ja o fundera på att beställ en från Loesdau tidningen.. di har många o välja på :P

va tror du att en padd kostar vi caballo nuförtiden?

Nå som sagt så beställer dom no åt dej om dom int har i lager. Va noga att säg att de e en tryckavlastande padd till bomlös sadel du ska ha, så dom int fösöker sälja nån vanli padd åt dej. Ingen aning va dom kostar, brukar väl no vara ett par hundra euro!

Ligger en sadeln dåligt från början så blir det oftsast sämre med padd skulle jag säga..

Du SKA ha en pad under en bomlös. Tussilago måste ha läst tidigare inlägg med pad under bomsadel, det är inget att rek.
// Linda

jo jag vet... tidigare i tråden var det någon som sa det oxå ;)
tussilago har väl missförstått, för jag har frågat ngn stans i tråden om man kan ha pad under en av de där "vanliga" sadlarna..

hehe om man skullefå rida med bomlös utan pad skulle jag definitivt inte rida barbacka hela tiden :D

tack för ditt svar :)

hehe jag e den enda som skriver i denna tråd nu :idea::angel:

men hehh ennu en till fråga..
kan man ha en såndär tjock western "padd" under oxå? :P

alltså under bomlösa..

Nej, det måste vara en padd som ger tunnel - d v s ryggradsfrihet. Westernpadd är ämnad att ligga under en sadel som i sig själv ger ryggradsfrihet.

NU har jag ääntligen beställt en tryckavlastande pad till bomlös sadel :D :bow: :love: ;) :) :bump:

jes om tre veckor får jag känna hur det är att rida med stigbyglar igen.. saaknar lättrav!!

mazariin: han je från caballo, men han kosta int så mytchy, som du saa iaf..runt 100 euro vare väl.. men he va in bomlös pad som va truyckavlastande ;D

Senast ändrad:

Nu har jag äntligen fått min tryckavlastande pad!!! o den är såå snygg! det tryckte inte alls och min sist var mycket bättre än vad den någonsin varigt ?? :d:)

den är liknande tempur material och den är faktiskt jättebra!! :love:

red med den idag och den var såå sköön!:d

Liknande trådar

Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
8
· Visningar
633
Utrustning Funderar på det här med att köpa sadel när man inte har tillgång till utprovare... hur gör man? Sadelutprovning verkar inte förekomma i...
Svar
14
· Visningar
2 270
Senast: Luem
·
Utrustning För ca 2 veckor sedan hade ägaren till hästen (jag är medryttare) ute en hästfysioterapeut/sadelutprovare som behandlade och kollade de... 2
Svar
35
· Visningar
6 328
Senast: Lavinia
·
Utrustning Hej! Här kommer ännu en sadeltråd... Min unghäst är under inridning och sadeln jag tillfälligt använder för att vänja honom vid sadel...
Svar
3
· Visningar
770
Senast: zefyros
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka