Vilken sadel..?!

Jossan_92

Trådstartare
Vilken hopp resp dressyr sadel är skönast enligt dig?? Helst ska den inte vara allt för dyr också:devil: ....:angel:
Vill ha svar!!;)

Sv: Vilken sadel..?!

Diabolical_Kitten skrev:
Hopp... Passier PSL & Clincher flatbacken
Dressyr... Stubben Avalon, Clincher dressyr & Globus Clic
ok, har en globus Clic dressyr...:angel: gillar den verkligen!:love: Har du nån aning om hur Wintecs sadlar & stübben Siegfried Mf är??

Wintecs sadlar är ganska bekväma tycker jag, men den kommer nog inte passa hästen om Globusen passar...

Stubben MF (nyare) gillar jag inte riktigt. Men det kan avra för att den passar inte mina ben. Däremot så gillar jag Stubben Avalon, för den passar mina ben :)

Frank Baines hoppsadel :love:
Skulle gärna haft en sådan om hästen ville det också ;)

Diabolical_Kitten skrev:
Wintecs sadlar är ganska bekväma tycker jag, men den kommer nog inte passa hästen om Globusen passar...

Stubben MF (nyare) gillar jag inte riktigt. Men det kan avra för att den passar inte mina ben. Däremot så gillar jag Stubben Avalon, för den passar mina ben :)
Globusen har passat på min fd foderponny, men nu när ja köper en egen så får vi se om dom ska säljas....:cry:
Har du väldigt länga ben el?? Jag e ca 1,70 lång o har inte jättlånga ben...ca 38-40 i ridbyxor...!;)

Jag är 175 och jag behöver XL på typ alla sadlar...
Vid Stubbens sadlar behöver jag också längre kåpor... Min globus har också längre kåpor..

jag gllar inte alls wintec. har bara rdit i allroundsadeln men tyckte den var HEMSK så red nästan bara barbacka i ett halvår. Men alla andra verkar gilla den...

annars gillar jag:
hopp-forestier nånting
dressyr-county competitior är jättesköna men min favorit är en appaloosa (vet inte vilken modell). den går inte sitta dåligt i!

Gillar min Frank Baines "Reflex" (flatback). Mjukt o fint läder. Kostar dock rätt mkt, runt 21' tror jag.

pascalle skrev:
jag gllar inte alls wintec. har bara rdit i allroundsadeln men tyckte den var HEMSK så red nästan bara barbacka i ett halvår. Men alla andra verkar gilla den...

annars gillar jag:
hopp-forestier nånting
dressyr-county competitior är jättesköna men min favorit är en appaloosa (vet inte vilken modell). den går inte sitta dåligt i!
Har ridit i en County nra grr...vilken upplevelse...:love: (Fast min Globus clic känns typ likadan att sitta i:angel: )

Frank bain gillar jag skarpt och albion dressyr :D den e härlig ;)
stenbergs hoppsadlar gaaah :love: prestige e sköna men inte favorit. pessoa sadlarna tycker jag är rätt sköna vissa modeller.
county competitior gillar jag verkligen inte, inte HdR dressyrsadlarna heller riktigt, inte olympic jessica och wintec har jag svårt för tycker inte de är sköna alls.

Vad tycker ni om dessa sadlar:
Stübben Siegfried MF
-:- CS
-:- Maestoso
-:- Artus
Prestige Golden star
-:- Hippos dressage
-:- Top dressage
-:- Venus D
-:- Michel Robert
Wintec 500 Close Contact CAIR
-:- "Isabell" CAIR
-:- 500 Dressyr CAIR

Bla. hur fram skurna är hoppsadlarna?? Vill gärna ha ganska framskurna kåpor då jag tkr att 17,5" blir för stort...ev kanske också för långt på en d-ponny... Jag är ca 1,70 lång & har 38-40 i ridbyxor...!

Senast ändrad:

Winec Isabell är UNDERBAR! JAg gillar den som bara den.. Och Cair sysemet sägs vara väldigt bra för hästars ryggar! Den ger en bra sits och jag tycker man får en bra kontakt med hästen i den.

Sen har jag favvosadel nummer 2 (dressyr det emd) och det är Luc Childeric! :love: Fantastisk sadel att rida i!

Capable Case skrev:
Winec Isabell är UNDERBAR! JAg gillar den som bara den.. Och Cair sysemet sägs vara väldigt bra för hästars ryggar! Den ger en bra sits och jag tycker man får en bra kontakt med hästen i den.

Sen har jag favvosadel nummer 2 (dressyr det emd) och det är Luc Childeric! :love: Fantastisk sadel att rida i!
ok, isabellen ser mkt skön ut:love: :angel: :devil: :banana: Funderar på en sådan om ja måste byta ut den ja har...och förstås om isabell passar...! ;)

Jag har en super skön hopp sadel.
CH TRAVER FLATBACK
Kommer från H***S Älskar den sadeln:D:D:love:

Och en skön dressyr:
Vet ej märke:(:(

Har inte ridit i så himla många sadlar. Men en Prestige Hippos, en Cliff Barnsby (tror jag det var), ett par Albionsadlar (vet dock inte vilka modeller), Wintec och Griffinsyntetsadlar, och givetvis en Olympic Jessica - eftersom det är den (sistnämda) som jag har haft på min häst.

Dock ska den säljas och nu har jag just nu spekulanter på den också.
Så jag är själv på sadeljakt, har en som jag ska kolla på men har inte ridit i det sadelmärket ännu så jag kan ej uttala mig om den är bekväm eller inte, men har hört att den ska vara mycket bekväm.

Men har i alla fall trivts bra i typ alla av ovanstående sadlarna som jag nämt ovan, utom Wintecen, trivdes inte alls i den :crazy:, har dock inte ridit i Isabellen (som jag hört ska vara bättre..)

Liknande trådar

Utrustning Hej! Nybörjare på bomlös sadel. Hittade en begagnad från hööks som endast är provad. Padd under och allt såg fint ut. Men så när jag...
Svar
4
· Visningar
536
Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
5
· Visningar
452
Senast: Emuliiaa
·
Utrustning Hej! Jag har en sadel jag vill ska bli mörkare och har läst att man kan använda paraffinolja till det. 1. Går det bra att använda på en...
Svar
2
· Visningar
266
Utrustning Jag vill gärna veta mer om bomlösa sadlar då jag inte har någon erfarenhet av dessa. Är de skonsammare mot hästen i jämförelse med en...
Svar
2
· Visningar
172

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XVI
  • Hönstråden II
  • Gps-halsband

Hästrelaterat

Tillbaka