Vilken sittvagn?

Sv: Vilken sittvagn?

*kl*

Hur vet man vad för vagn man ska köpa för första gången? Alltså till en bebis... Jag och sambon kikade runt för skoj skull men det är ju en hel djungel!
 
Sv: Vilken sittvagn?

*kl*

Hur vet man vad för vagn man ska köpa för första gången? Alltså till en bebis... Jag och sambon kikade runt för skoj skull men det är ju en hel djungel!

Beror helt på vad du har för krav på vagnen ;)
Hur bor du?
Lägenhet, hus?
trapp hiss?
stor/liten bil?
Ska du köra i stan eller i terräng?
Asalt eller grusväg?
Mkt snö på vintern?
Tror det är enklast om du går in på en barnvagnsaffär och ber om råd.
Om de rekommenderar en speciell vagn så kan du ju alltid kolla om den finns som begagnad på t.ex blocket, då kan du spara hundralappar ;)
 
Sv: Vilken sittvagn?

*kl*

Hur vet man vad för vagn man ska köpa för första gången? Alltså till en bebis... Jag och sambon kikade runt för skoj skull men det är ju en hel djungel!

Det ÄR svårt med alla bäbisprylar, för inte förrän man provat så vet man vad man vill ha o vad man inte vill ha...

Ako, på sin andra (dock beggade) vagn o tredje (!!!) bärsele med tio månaders son. Grejorna vi har nu är dock kanon för oss.
 
Sv: Vilken sittvagn?

*kl*

Tack för alla svar!!

Var och klämde lite på olika vagnar idag och blev väldigt sugen på en teutonia spirit. Den kändes stabil för att vara en trehjuling och så är framhjulet låsbart också vilket är perfekt.
Kollade lite på olika emmaljungavagnar också, men dom kändes minst lika klumpiga som brion vi hade..

Fortsätt gärna tipsa om fler vagnar för vi har långt ifrån bestämt oss för nån än :p
 
Sv: Vilken sittvagn?

Vilka bra frågor... då kan man ju köra uteslutningsmetoden :D
Förresten ni som har hästar, använder ni samma vagn i stallet när/om ni har barnet med er? Jag tänkte om vagnen tar åt sig lukt i stallet så kanske det hade vart smidigt med en extra "stall-vagn"?
 
Sv: Vilken sittvagn?

Oj! Ja då är det ju en fördel med begagnat för fy sjutton så dyrt allt är. Jag som tyckte det var dyrt med hästsaker :p
 
Sv: Vilken sittvagn?

Stallvagn är jättebra om man har med sig barnet mycket i stallet, och begagnade vagnar behöver inte alls vara så dyra, du kan säkert hitta en shysst stallvagn för en femhundring. Kánske kan den t o m bo i stallet så slipper du släpa s
den i bilen (om ni inte promenerar dit förstås)
 

Liknande trådar

Övr. Barn Inför sonens ankomst köpte vi en begagnad barnvagn av en kompis, Teutonia Mistral S. Den har funkat helt okej i snart 9 månader men den...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 029
Senast: Anemone
·
Övr. Barn Om några månader så kommer vår nya familjemedlem till världen och det börjar bli dags att ta tag i barnvagnsinförskaffandet. Men det är...
Svar
19
· Visningar
2 147
Senast: ako
·
Gravid - 1år Våran Milton använder fortfarande liggdelen i sin duovagn, men eftersom det snart är dags att gå över till sittdelen så funderar jag på...
4 5 6
Svar
109
· Visningar
8 345
Senast: NeverEver
·
Övr. Barn Nu är det ju länge tills min bebis kommer, men har redan nu börjat kika lite på barnvagn (min plan var att hitta begagnat, och då är det...
Svar
17
· Visningar
3 984
Senast: Gnarpis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp