Vilken Smartwatch?

Ja en Samsungtelefon lär det bli, så därav mest sugen på en Galaxy watch. Tror jag ska slå till 😅😁

Så, beställt. Fick ett bra pris i och med studentrabatt och inbyte av telefon.
Betalar mindre för denna med mer surf, en klocka och mer minne än jag gjorde när jag köpte min nuvarande. Förvisso var nog S21 ny när jag köpte den. 23an har ju funnits ett bra tag.
 
Testar att väcka denna tråd för mina frågor.
Jag får nognköpa en bättre smartwatch men vill kolla med er om något liknande hånt er med dyrare klockor.

Jag valde att testa smartwatch för första gången genom att välja en billig variant som jag kunde få som jobbets julklapp. Kan ju vara bra att testa innan man köper något tänkte jag. Jag gillade den första veckorna och tyckte att den var helt ok ändå.

Men nu håller denna smartwatch (Denver SW-182) med tillhörande app plötsligt på att driva mig till vansinne då den plötsligt skickar meddelanden (aviseringar?) om att mina foton säkerhetskopieras eller vad låten jag just nu lyssnar på från Spotify heter.
Jag har letat inställningar överallt i appen och telefonen och valt bort aviseringar från spotify mfl. Jag får meddelanden om sånt ändå.
Och såklart är de instruktioner som finns med klockan inte till hjälp heller.

Dessa aviseringar eller vad det nu ska föreställa visas som meddelanden i klockan. Där mina senaste sms förut syntes och petar fort ned smsen längre än det antal meddelanden man kan bläddra emellan. För att inte tala om det störande vibrerandet på handleden.
Har en samsung A33 telefon.

1. Har något liknande hänt er även med dyrare klockor?

2 Har någon av er en klocka som funkar bra med Samsung A33 att rekommendera?
Ser gärna att den mäta nedanstående.

×Steg och sträcka man gått under dagen.
×Puls
×Blodtryck
×Sömn gärna att den kan mäta sömn om man ibland sover udda tider (skiftjobb). Den billiga jag har nu mäter bara sömn mellan 22-09 och det går inte att ställa om.
×Batteritid som gör att man inte måste ladda var och varannan dag. Bör räcka några dagar åtminstone.

Så, långt och lite gnälligt. Hoppas ni orkade läsa hit och kan svara på frågorna ändå.

Edit: La till om batteritid i punktlistan
 
Senast ändrad:
Testar att väcka denna tråd för mina frågor.
Jag får nognköpa en bättre smartwatch men vill kolla med er om något liknande hånt er med dyrare klockor.

Jag valde att testa smartwatch för första gången genom att välja en billig variant som jag kunde få som jobbets julklapp. Kan ju vara bra att testa innan man köper något tänkte jag. Jag gillade den första veckorna och tyckte att den var helt ok ändå.

Men nu håller denna smartwatch (Denver SW-182) med tillhörande app plötsligt på att driva mig till vansinne då den plötsligt skickar meddelanden (aviseringar?) om att mina foton säkerhetskopieras eller vad låten jag just nu lyssnar på från Spotify heter.
Jag har letat inställningar överallt i appen och telefonen och valt bort aviseringar från spotify mfl. Jag får meddelanden om sånt ändå.
Och såklart är de instruktioner som finns med klockan inte till hjälp heller.

Dessa aviseringar eller vad det nu ska föreställa visas som meddelanden i klockan. Där mina senaste sms förut syntes och petar fort ned smsen längre än det antal meddelanden man kan bläddra emellan. För att inte tala om det störande vibrerandet på handleden.
Har en samsung A33 telefon.

1. Har något liknande hänt er även med dyrare klockor?

2 Har någon av er en klocka som funkar bra med Samsung A33 att rekommendera?
Ser gärna att den mäta nedanstående.

×Steg och sträcka man gått under dagen.
×Puls
×Blodtryck
×Sömn gärna att den kan mäta sömn om man ibland sover udda tider (skiftjobb). Den billiga jag har nu mäter bara sömn mellan 22-09 och det går inte att ställa om.
×Batteritid som gör att man inte måste ladda var och varannan dag. Bör räcka några dagar åtminstone.

Så, långt och lite gnälligt. Hoppas ni orkade läsa hit och kan svara på frågorna ändå.

Jag rekommenderar min Garmin forerunner 55 till alla 😁 tror dock inte den mäter blodtryck. Men allt det övriga finns med, laddar ungefär 1 gång i veckan!
Har en Samsung s22 ultra.
 
Testar att väcka denna tråd för mina frågor.
Jag får nognköpa en bättre smartwatch men vill kolla med er om något liknande hånt er med dyrare klockor.

Jag valde att testa smartwatch för första gången genom att välja en billig variant som jag kunde få som jobbets julklapp. Kan ju vara bra att testa innan man köper något tänkte jag. Jag gillade den första veckorna och tyckte att den var helt ok ändå.

Men nu håller denna smartwatch (Denver SW-182) med tillhörande app plötsligt på att driva mig till vansinne då den plötsligt skickar meddelanden (aviseringar?) om att mina foton säkerhetskopieras eller vad låten jag just nu lyssnar på från Spotify heter.
Jag har letat inställningar överallt i appen och telefonen och valt bort aviseringar från spotify mfl. Jag får meddelanden om sånt ändå.
Och såklart är de instruktioner som finns med klockan inte till hjälp heller.

Dessa aviseringar eller vad det nu ska föreställa visas som meddelanden i klockan. Där mina senaste sms förut syntes och petar fort ned smsen längre än det antal meddelanden man kan bläddra emellan. För att inte tala om det störande vibrerandet på handleden.
Har en samsung A33 telefon.

1. Har något liknande hänt er även med dyrare klockor?

2 Har någon av er en klocka som funkar bra med Samsung A33 att rekommendera?
Ser gärna att den mäta nedanstående.

×Steg och sträcka man gått under dagen.
×Puls
×Blodtryck
×Sömn gärna att den kan mäta sömn om man ibland sover udda tider (skiftjobb). Den billiga jag har nu mäter bara sömn mellan 22-09 och det går inte att ställa om.
×Batteritid som gör att man inte måste ladda var och varannan dag. Bör räcka några dagar åtminstone.

Så, långt och lite gnälligt. Hoppas ni orkade läsa hit och kan svara på frågorna ändå.

Edit: La till om batteritid i punktlistan
Lägger till att det ju är praktiskt att kunna se vem som ringer och läsa sms på den också.

@pepp Såg ut som din inte kunde det när jag kollade den lite snabbt?
 
Lägger till att det ju är praktiskt att kunna se vem som ringer och läsa sms på den också.

@pepp Såg ut som din inte kunde det när jag kollade den lite snabbt?

Det kan den :) jag får upp vem det är som ringer, sms-funktionen tror jag den har, iallafall messenger, men de har jag isåfall tagit bort för att jag tycker det är stressande.
 
Det kan den :) jag får upp vem det är som ringer, sms-funktionen tror jag den har, iallafall messenger, men de har jag isåfall tagit bort för att jag tycker det är stressande.
Är bara sms och eventuellt whatsapp jag vill kunna se meddelanden från.

Har ett facebookfritt liv numera, och då rök messenger också. 😀
 
Min kompis har apple watch. Det är sjukt dålig batteritid på den, hon måste ladda den varje dag. Annars är hon nöjd.

Jag själv har Garmin Forerunner 55, är skitnöjd. Men har inte lärt mig hur man spelar upp musik än :D

Jag laddar min nar jag duschar och gor mig i ordning pa morgonen och tycker att det fungerar bra. Jag ar jatte nojd med min apple watch.

Jag har valt bort notiser på klockan då det bara gör mig stressad, laddar min en gång i veckan.
Jag tränar mycket och tycker det är intressant att kunna följa puls och övrig hälsodata :)

Jag har hogt blodtryck och aven om klockan inte visar exact, sa ser jag helt klart trenden och kan kolla ordentligt om det ser konstigt ut pa klockan.

Jag har ocksa tagit bort nastan alla notiser ... men har kvar messages da det ar sa latt nar jag jobbar att bara kasta en blick pa klockan och se om jag behover stanna och svara eller ordna nagot.
 
Blev en garmin venu 2 sq music till slut.
Fick tumma på min vilja om att ha blodtrycksmätare, men utöver könner jag mig nöjd hittills. Köpte den dock igår kväll så knappt hunnit använda.
 
Ni som har Garmin. Vet ni var man kan ställa in att klockans väderapp visar temperatur i Celsius i stället för Farenheight?
Jag kan intw hitta nån inställning. Men det borde ju verkligen gå..
 
Ni som har Garmin. Vet ni var man kan ställa in att klockans väderapp visar temperatur i Celsius i stället för Farenheight?
Jag kan intw hitta nån inställning. Men det borde ju verkligen gå..
På min klocka går jag in på inställningar --> system --->enheter och där kan jag ändra till kilometer, kilo, km/h, och celsius.
 
Fortsätter här eftersom jag har svårt att hitta i klockan, eller manualen för den delen.
Nån som har Garmin kanske vet var det borde finnas, om det finns.

Var lite nyfiken på om den hade sk. smart väckning. Men gissar på inte eftersom jag inte hittar det nånstans?
 
Fortsätter här eftersom jag har svårt att hitta i klockan, eller manualen för den delen.
Nån som har Garmin kanske vet var det borde finnas, om det finns.

Var lite nyfiken på om den hade sk. smart väckning. Men gissar på inte eftersom jag inte hittar det nånstans?
Smart väckning?
 
Smart väckning?
Väckning upp till en halvtimme från inställt larm, när man sover lättare sömn.
Påstås att man ska vakna piggare då. Sant eller ej vet jag inte.
Kan vara att det inte finns för att ett seriöst märke inte vill stå bakom något om inte är undersökt effekt eller nåt tänker jag.
 
Väckning upp till en halvtimme från inställt larm, när man sover lättare sömn.
Påstås att man ska vakna piggare då. Sant eller ej vet jag inte.
Kan vara att det inte finns för att ett seriöst märke inte vill stå bakom något om inte är undersökt effekt eller nåt tänker jag.
Ahh nej det är inget jag har sett i min klocka iaf. Fast jag har inte letat efter det heller.
 
Ahh nej det är inget jag har sett i min klocka iaf. Fast jag har inte letat efter det heller.
Men bra, då har jag inte missat nåt.
Ska erkänna att den fortfarande gör mig förvirrad.
Trodde jag sett dt nånstans, men så var det nog i den billiga skiten jag hade innan 😅
 

Liknande trådar

IT & mobiler Jag har i dryga året haft en Fitbit Inspire HR och varit rätt nöjd men känner nu att jag vill uppgradera. Hade egentligen velat...
2
Svar
20
· Visningar
1 318
Senast: Amha
·
Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
7 485
Senast: Ajda
·
Övr. Barn Min äldsta dotter är nyligen fyllda åtta år. Hon har alltid varit en ganska orolig själ. Kolik som bebis, sov (sover) dåligt, vaknade...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
20 322
Senast: Zewz
·
Fordon Jag och min kille har varit ihop i fem år, har precis köpt hus. Vi har inget samboavtal, då vi inte anser oss behöva avtala bort någon...
2
Svar
34
· Visningar
5 888
Senast: Presto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp