Vilken Smartwatch?

Har en Fitbit versa 3. Är väldigt nöjd med den. Fitbit-appen är smidig att använda och den har bra batteritid.

Hade en Samsung Watch active 2 tidigare men det var ett riktigt måndagsexemplar tyvärr. GPSen strulade en massa.
 
Har en Galaxy watch 2. Använder den mest för stegräknare och notiser. Kan också svara i den ibland. Har möjlighet till E-sim men valde bort det pga kostnaden. Går också att betala med den, använder det sällan.
Nackdelen är batteritiden, men jag laddar på morgonen medan jag äter frukost så upplever det inte som ett problem. Jag har smal handled och vill inte ha den för tight så den läser tyvärr inte all fakta den kan under natten. Hade också önskat att jag kunde välja ridning som aktivitet på klockan, det finns i Samsung Health.
 
Jag gillar min Garmin Venu! Faktiskt riktigt lång batteritid om man inte kör på GPS, och när man väl behöver ladda så är den fulladdad efter en timme ungefär.
 
Jag älskar min Garmin Venu 2s, laddar den ungefär en gång i veckan om inte mer sällan. Det beror lite på hur mycket jag har tränat med GPS. Laddar skitsnabbt.
Har alla funktioner som jag behöver träning/sömnregistrering, steg, betalningsmöjligheter finns, det med musik har jag inte satt mig in i dock.
 
Köpte mig precis en apple watch SE i tidig födelsedagspresent, har inte hittat alla finesser än men är ändå nöjd med valet.
 
Jag har en iPhone och har också tänkt köpa en smartklocka. Jag vill kunna mäta olika hälsoparametrar så som syresättning och blodtryck och kanske ekg. När jag var in på Elgiganten sa säljaren att jag då bara kan ha Apple watch, för att Apple har någon ”spärr” så att det bara går att läsa ut sånt via en annan Apple-enhet. Vet ni om det stämmer?
 
Jag har en iPhone och har också tänkt köpa en smartklocka. Jag vill kunna mäta olika hälsoparametrar så som syresättning och blodtryck och kanske ekg. När jag var in på Elgiganten sa säljaren att jag då bara kan ha Apple watch, för att Apple har någon ”spärr” så att det bara går att läsa ut sånt via en annan Apple-enhet. Vet ni om det stämmer?
Det stämmer inte! Tex Fitbit funkar alldeles utmärkt vad gäller "hälsa".
 
Jag har en iPhone och har också tänkt köpa en smartklocka. Jag vill kunna mäta olika hälsoparametrar så som syresättning och blodtryck och kanske ekg. När jag var in på Elgiganten sa säljaren att jag då bara kan ha Apple watch, för att Apple har någon ”spärr” så att det bara går att läsa ut sånt via en annan Apple-enhet. Vet ni om det stämmer?
Jag har iphone och en garminklocka. Funkar fint.

(Vet dock inte om klockan kan lägga in data i hälsa-appen, men allt finns ju i garmins app)
 
Jag har iphone och garmin vivomove. Vill ha en som ser ut som en vanlig klocka men också har display. Har den alltid på mig, men har stängt av notiser från telefonen då jag bara blir stressad av det.

Behöver ladda ganska med några dagars mellanrum, men den laddar fort så det stör inte. Är väldigt nöjd med den!
 
Har Garmin Vivoactive 4s och Iphone. Väldigt nöjd med klockan i den prisklassen :)

Har en Garmin Vivoactive som snart fyller 5 år och bara tickar på! (😂)

Tycker den mäter puls bra i vardagssituationer, men lite sämre när jag tränar så så kompletterar jag med pulsband, men detta kan ju ha förbättrats på senare års modeller!

Ingen handledsmätning mäter bra vid träning. Sen kan man absolut få en ungefärlig mätning som är tillräckligt bra för att få en uppfattning men ska man tex träna efter puls så behövs pulsband :)
 
Har Garmin Vivoactive 4s och Iphone. Väldigt nöjd med klockan i den prisklassen :)



Ingen handledsmätning mäter bra vid träning. Sen kan man absolut få en ungefärlig mätning som är tillräckligt bra för att få en uppfattning men ska man tex träna efter puls så behövs pulsband :)

Min stämmer bra på handledspulsen, har kört spinning activio med pulsband och jämfört med klockan, dom har legat i princip på samma siffra! :)
 
Skiljer 1-2 slag 😁

Ja? Det säger inte emot det jag sagt innan.

Handledspuls är förmodligen good enough för de flesta om man är ute efter saker som genomsnittlig puls under ett helt träningspass eller träning där pulsen inte ändrar sig så snabbt. Men ger inte ett tillräckligt bra resultat om du vill veta mer exakt, mäter intervaller, tid till maxpuls osv.
 
Perfekta tråden för mig!
Jag själv funderar på fitbit sense 2. Detta pga batteritiden (6 dygn) och att jag vill ha EKG funktionen.

Vet inte riktigt vad jag skulle välja annars med samma funktioner? Skulle aldrig orka ladda varje dag. Då försvinner ju halva funktionen med klockan.
 
Jag har en fitbit charge 4. Den är jag inte nöjd med. Tycker inte den är speciellt exakt i sin mätning.
 
Jag har en OnePlus watch eftersom jag älskar min mobil av samma märke. Tyvärr är jag inte alls lika nöjd med klockan. Mina löprundor tappar den t ex gärna bort delar av, vilket är väldigt irriterande (speciellt som jag ersatte med gamla Garmin p g a att den aldrig hittade några satelliter när jag skulle träna). Det går heller inte att exportera träningsdata till andra tjänster. Batteritiden är dock grym och den funkar fint till vardags.
 
Väcker liv i den här tråden. Blev ingen klocka i present. Däremot tänkte jag belöna mig halvvägs i min runstreak, om jag kommer dit. Alltså om jag lyckas med femtio dagar med minst 1,61 km löpning varje dag. Idag var dag 43.

Sååå, Galaxy watch 6? Någon som har den? Lurar på att byta ut telefonen och få klockan på köpet nämligen. Inte för att jag egentligen tänkt byta telefon förrän typ nästa år men jaa... 🙃
 
Väcker liv i den här tråden. Blev ingen klocka i present. Däremot tänkte jag belöna mig halvvägs i min runstreak, om jag kommer dit. Alltså om jag lyckas med femtio dagar med minst 1,61 km löpning varje dag. Idag var dag 43.

Sååå, Galaxy watch 6? Någon som har den? Lurar på att byta ut telefonen och få klockan på köpet nämligen. Inte för att jag egentligen tänkt byta telefon förrän typ nästa år men jaa... 🙃
Jag har en Galaxy Watch 6 classic. Är väldigt nöjd med min, fungerar felfritt. Den har dock inte superlång batteritid men det kvittar för mig iom att jag sällan sover med min på ändå och den laddar snabbt.
 
Sååå, Galaxy watch 6? Någon som har den? Lurar på att byta ut telefonen och få klockan på köpet nämligen. Inte för att jag egentligen tänkt byta telefon förrän typ nästa år men jaa... 🙃

Jag har en classic, laddar den dagligen men den laddar fullt supersnabbt så stör mig inte. Är nöjd! Har en Samsung 23 Ultra som telefon och gissar att för att få ut max ur klockan så bör man ha en Samsung lur.
 

Liknande trådar

IT & mobiler Jag har i dryga året haft en Fitbit Inspire HR och varit rätt nöjd men känner nu att jag vill uppgradera. Hade egentligen velat...
2
Svar
20
· Visningar
1 319
Senast: Amha
·
Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
7 507
Senast: Ajda
·
Övr. Barn Min äldsta dotter är nyligen fyllda åtta år. Hon har alltid varit en ganska orolig själ. Kolik som bebis, sov (sover) dåligt, vaknade...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
20 353
Senast: Zewz
·
Fordon Jag och min kille har varit ihop i fem år, har precis köpt hus. Vi har inget samboavtal, då vi inte anser oss behöva avtala bort någon...
2
Svar
34
· Visningar
5 892
Senast: Presto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hjälp mig utvärdera rasförslag?
  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp