Bukefalos 28 år!

Vilken spindel är det här?

gul_zebra

Trådstartare
Stötte på en spindel i badrummet. Har aldrig sett något liknande, ljusbrun med någon form av "skärp" runt midjan. Snabb och inte alls glad över att jag kom och trängde mig på med kameran. Jag har dåligt ögonmått så jag är inte säker på storlek, men skulle nog säga på ett ungefär 1-1½ cm tvärs över inkl ben. Men som sagt, är absolut inte säker på måttet.

Är det någon som har koll på vad det är för art?

DSC_0050.jpg


DSC_0027.jpg
 
Sv: Vilken spindel är det här?

Varför :banghead: varför :banghead: VARFÖR kollar jag alltid i dessa trådar ??? :eek:

JAG AVSKYR SPINDLAR :crazy:
 
Sv: Vilken spindel är det här?

Har du testat att bildgoogla? :)
 
Sv: Vilken spindel är det här?

Provade nu, får bara upp den här tråden och en drös bilder som inte ens föreställer spindlar :p
 
Sv: Vilken spindel är det här?

Den var lite lik mörkrumsspindel, fast den var hårigare. Men prova att googla på den och säg vad du tycker, jag tänker på den som sitter fast i isen.

Jag kan ingenting om spindlar, men nu blev jag nyfiken!
 
Sv: Vilken spindel är det här?

Mjae, den där hade ju som stora klubbor på sina, öh... Ätben, eller vad det är? De där små längst fram. Men den var lite lik, annan färg men lika ögon om inte annat, kanske en släkting? ^^
 
Sv: Vilken spindel är det här?

Spännande, hoppas du får svar snart!

Den på bilden var en "vanlig" mörkerrumsspindel, så jag tänkte att din kanske var en ovanlig mörkerrumsspindel. :D Din såg faktiskt sötare ut.

Kan bältet vara ägg eller något?
 
Sv: Vilken spindel är det här?

Kl

Jag har extrem spindelfobi, kan inte titta på bilderna :eek: Samtidigt är jag biolog så jag är ju jättenyfiken :D Och skulle troligtvis ha en idé om bältet skulle kunna vara ägg, men jag klarar inte att titta :banghead:
 
Sv: Vilken spindel är det här?

Ja jag har funderat på ägg jag också, men brukar de verkligen ha de i ett bälte sådär? Nu har jag ju inte jättekoll på spindlar men de jag sett har alltid burit runt sina i en vit säck :p
 
Sv: Vilken spindel är det här?

Prallan, skulle det vara ägg så är du välkommen att bota din fobi i mitt badrum framöver! ;) Såvida inte lilla spindeln lagt sig och sovit i tvättmaskinen eller så vill säga, för då är den nog rätt mos vid det här laget :p
 
Sv: Vilken spindel är det här?

Dammsuga upp spindlar brukar fungera, dammet täpper till deras luftöppningar så de inte kan andas.
Jag vill verkligen inte döda dem :( Men jag får panik på riktigt :crazy:
 
Sv: Vilken spindel är det här?

Apropå äggen, så tror jag nog det kan variera stort hur de tar hand om sina ägg, fast jag kan ha fel :)
 
Sv: Vilken spindel är det här?

sen ska jag inte till Borlänge fören slutet av augusti, och då får vi väl hoppas att du blivit av med din "sambo" :D
 

Liknande trådar

Samhälle Har jag tid (vilket jag har nu) vill jag gärna förstå in i minsta detalj innan jag tar nya beslut. Nu så ska jag flytta och för första...
Svar
15
· Visningar
2 155
Ekonomi & Juridik Sitter ganska ofta och kollar på HästNet och liknande :D Inte för att jag ska köpa häst precis i morgon, men ändå, förhoppningsvis inom...
2
Svar
26
· Visningar
4 332
Utrustning Vi har idag provat några dressyrsadlar som vi lånat med hem och funderar på hur vi ska ta oss vidare efter detta. Albion 17" K2 MW...
Svar
0
· Visningar
2 354
Senast: Rimfaxe
·
Träning Har ridit en häst som är fullkomligt både skänkel/vikthjälps/röstdöv några gånger. Hästen, eller snarare ponnyn, är en D-ponny (åt det...
Svar
18
· Visningar
3 500
Senast: sandrafors
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp