Bukefalos 28 år!

Vilken spindel är det här?

Sv: Vilken spindel är det här?

Aww, inte dammsuga fina spindeln heller. De är trevliga sambos som äter flugor och elände och ställer upp som fotomodeller om man har tur! Sålänge de inte nuddar mig så är de hjärtligt välkomna att slagga här :D
 
Sv: Vilken spindel är det här?

Haha, härliga :D

Googlade lite när jag läste den här tråden första gången och såg dom här spindlarna på bild, hur häftiga som helst!
 
Sv: Vilken spindel är det här?

har du fått något svar ännu?? :p
 
Sv: Vilken spindel är det här?

tyvarr har jag inte en spindel id book. Mitt intresse for spindlar ar ratt lagt :D men fran bad ring hade den ;)
 
Sv: Vilken spindel är det här?

Är det någon som har koll på vad det är för art?

DSC_0050.jpg

En tanke som slog mig var att det är en liten bäbisspindel, därför den är så genomskinlig? Och ringen är en bit av ägget som sitter kvar. En teori. Jag tror även spindeln är rädd för spindlar. Ser ni inte att ögonen är en liten gubbe som sträcker upp händerna i vädret och skriker av skräck?
 
Sv: Vilken spindel är det här?

Kanske det! Fast jag såg en till likadan utomhus nyligen (ingen bild på den tyvärr), i samma storlek eller om den kan ha varit lite mindre kanske, och den saknade simring och var brunare än den här. Tycker liksom att den var lite för stor för att kunna vara bebis, eller tänker jag fel då tro?

Haha men åh! Ännu sötare än den glada gubben ju! :D
 

Liknande trådar

Samhälle Har jag tid (vilket jag har nu) vill jag gärna förstå in i minsta detalj innan jag tar nya beslut. Nu så ska jag flytta och för första...
Svar
15
· Visningar
2 155
Ekonomi & Juridik Sitter ganska ofta och kollar på HästNet och liknande :D Inte för att jag ska köpa häst precis i morgon, men ändå, förhoppningsvis inom...
2
Svar
26
· Visningar
4 332
Utrustning Vi har idag provat några dressyrsadlar som vi lånat med hem och funderar på hur vi ska ta oss vidare efter detta. Albion 17" K2 MW...
Svar
0
· Visningar
2 354
Senast: Rimfaxe
·
Träning Har ridit en häst som är fullkomligt både skänkel/vikthjälps/röstdöv några gånger. Hästen, eller snarare ponnyn, är en D-ponny (åt det...
Svar
18
· Visningar
3 500
Senast: sandrafors
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp