Vilken storlek på träns?

Kvandi - använder du multibridle eller competition bridle?

Har jag fattat rätt om man med multibridle kan rida bettlöst på tre olika sätt och med competition bara ett sätt? Behöver man flera olika sätt.

Googlade lite snabbt och då dök det upp info om att man inte får tävla med multibridle, gälller det islandshästar också?
 
@fia0 Jag har micklem multib. storlek cob. Lite tight under käken på vintern med allt lurv men större hade blivit för långa sidstycken.
Man får tävla med multib på Häst/Ponny om man tar bort/tejpar över ringen på nosen och utan klipsen, iaf när jag kollade TR sist..
Nån som vet om ringen på nosen får vara på islandshäst?
 
På islandshäst får man tävla med multibridle precis som det är, med ring och allt.

/Malin
 

Liknande trådar

Utrustning Fick med ett träns från Antares till nya ponnyn. Skulle vilja köpa en ny nosgrimma men kan inte hitta någonstans vilken storlek tränset...
Svar
0
· Visningar
212
Hemmet Alla ni som har en varmvattenberedare, vad har ni för storlek på den? Hur många personer är ni i hushållet? Funkar storleken ni har bra?
2 3
Svar
42
· Visningar
1 369
Senast: Seaside
·
Islandshäst Jag funderar på att ev börja testa på islandshäst-ridning. Har mest ridit d-ponny på senare år. Har en hel hög blandade frågor.🙂Vad är...
Svar
16
· Visningar
1 050
Utrustning Vad har ni för storlek på eran mattespadd jämfört med storlek på sadeln? Går i tankarna att införskaffa en mattespadd till...
Svar
7
· Visningar
304
Senast: Anna-Bella
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp