Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag hade faktiskt en bästa kompis som hade liknande upplägg. Hennes föräldrar jobbade också heltid. De åt lunch på skola/jobb, middag när de kom hem, och sedan fika vid TVn på kvällen, macka eller fil. Samma tider alltid, som ett urverk.Jag och maken är uppvuxen med lunch (på skola/jobb), lagad middag ca 17.00 och ett kvällsmål, t.ex macka eller yoghurt/fil med flingor ca 21.00.
När jag flyttade hemifrån blev allt huller om buller och följde mina hobbyn, fram tills jag och maken fick ett eget barn, då gick vi in i min och makens uppvuxen-rutin igen.
I yngre skolåder åt vi också i teorin både lagad lunch och middag, men helt ärligt hade det funkat fint med mackor till lunch då skolmaten var så hemsk att jag med flera levde på knäckebröd över dagen ändå. Jag hade hellre ätit fil eller god smörgås och gjorde så när det valet fanns i högstadiet. Man är ju väldigt olika.För övrigt har jag alltid haft svårt att förstå varför man inte äter två lagade mål om dagen. Jag är uppvuxen med lunch och middag. Båda lagade, så det är ju en form av kulturkrock för mig egentligen. Mina föräldrar fick för sig att skippa middagen på kvällen en period för oss barn eftersom vi åt lunch i skolan, och serverade mackor istället. Ingen höjdare faktiskt. Speciellt inte när de gjorde middag åt sig själv. Så mättande är inte mackor i längden så man vaknade mitt i natten hungrig istället. Vi var rejält hungriga när vi kom hem lagom till 16 och middagen, att bara äta mackor då och sedan knäckemacka på kvällen innan läggdags funkade verkligen inte alls.
För övrigt har jag alltid haft svårt att förstå varför man inte äter två lagade mål om dagen. Jag är uppvuxen med lunch och middag. Båda lagade, så det är ju en form av kulturkrock för mig egentligen. Mina föräldrar fick för sig att skippa middagen på kvällen en period för oss barn eftersom vi åt lunch i skolan, och serverade mackor istället. Ingen höjdare faktiskt. Speciellt inte när de gjorde middag åt sig själv. Så mättande är inte mackor i längden så man vaknade mitt i natten hungrig istället. Vi var rejält hungriga när vi kom hem lagom till 16 och middagen, att bara äta mackor då och sedan knäckemacka på kvällen innan läggdags funkade verkligen inte alls.