Bukefalos 28 år!

vilken typ av sadel till denna häst ?

K

kaka1234567

Min häst är en stor robust halvblods kille och jag har haft svårt att tänka mig vad han kan passa i. Han har tidigare haft en kieffer siena hopp ,men dessa är de enda jag vet som passar. Tyvärr är dessa nästan barai standarn (normala).[/IMG]Min häst är en stor robust halvblods kille och jag har haft svårt att tänka mig vad han kan passa i. Han har tidigare haft en kieffer siena hopp ,men dessa är de enda jag vet som passar. Tyvärr är dessa nästan barai standarn (normala).
Jgg har provat en bekants globus clic(söker dressyrsadel) men har hört att det kan va snea i bomen . Och jag lägger häldre ut en ordenklig peng på en bra sadel. Han är bara 5 och är redan stor jag tror han han drar 34 i globus clic men ska satsa på en 36 om det blir en sådan, så han har något att växa i.
Och fylla ut med min tjocka matte padd.
Och amerigo vet jag har nånga bra modeller men vilka?
Har fått tips om Dj men han har en högre manke och rak rygg inte en extrem men den finns. Kan ta´ta bild och behöver värkligen hjälp. Jag ska såklart ta ut en sadel utprovare . Men behöver några rikt linier.

http://a4.sphotos.ak.fbcdn.net/hpho...598654281_100001060263976_624233_746206_n.jpg
 
Sv: vilken typ av sadel till denna häst ?

Kieffer går att värma om.

Dj är för svängd tror jag för din. Har han lång manke? CC´n är rakare.
Raka sadlar är annars också ALBION (finns mer eller mindre raka modeller)
IDEAL Jessica (Jessica Crown).
 
Sv: vilken typ av sadel till denna häst ?

Kieffer går att värma om.

Dj är för svängd tror jag för din. Har han lång manke? CC´n är rakare.
Raka sadlar är annars också ALBION (finns mer eller mindre raka modeller)
IDEAL Jessica (Jessica Crown).

'JO men jag har den nyare kieffer modellen kieffer siena men så mycket går det inte att värma om den. Och eftersom den är normal i bom vid så blir den ite mycket stööre den är redan bräddad till större(omvärmd)
 

Liknande trådar

Utrustning Behöver få lite tips på sadel som kan passa en häst med lite manke, bred (ca 110 grader), platt och relativt rak. Har tidigare haft en...
Svar
10
· Visningar
2 316
Relationer Jag behöver skriva av mig. Ni är kloka. Det här är invecklat och jag får förmodligen inte med allt relevant i ett första inlägg. Jag...
2
Svar
24
· Visningar
4 115
Senast: Pinus
·
Hästvård Förlåt för novell. Jag brukar inte rådfråga om sånt här över nätet men jag har stora problem med min ponny och vet inte längre villa...
3 4 5
Svar
82
· Visningar
12 908
Hästhantering Holy Moly bukefalare! Nu behöver jag tips och råd av er. "varning för lång text" Jag är i grund och botten en rätt så orädd hoppryttare...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
12 308
Senast: Mickizz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp