Vilket grus?

Tora

Trådstartare
Jag hade tänkt grusa under studsmattan så att jag inte behöver hålla på och flytta på den så fort gräset skall klippas.

Har grävt ut ruta på 3,5*3,5m. Lagt dit markduk och tänkte nu då grusa. Vill ha ett grus som packar sig lätt och blir hårt så att inte katterna i området lockas att använda det som toalett.

Har förut använt grus som heter 08 (0,8?) (tror gruskillen kallade det för vanligt väggrus) och jag tycker att det har fungerat bra och packat sig väl på gångarna till hagen. Men finns det något som är ännu bättre?

Funderade på att använda stenmjöl men jag upplever att bara rent stenmjöl kan bli lite "geggigt" när det regnar.

Eventuellt kan jag få låna en padda (heter det så?) för att packa gruset.
 
Eftersom det ska vara UNDER något annat tror jag inte det är så himla noga? Mer än att det nog bör vara naturgrus för att inte bli så vasst för små fötter som krossgrus är.

Just jag hade nog ringt grustaget och frågat vad jag kan få till ett bra pris.
 
Eftersom det ska vara UNDER något annat tror jag inte det är så himla noga? Mer än att det nog bör vara naturgrus för att inte bli så vasst för små fötter som krossgrus är.

Just jag hade nog ringt grustaget och frågat vad jag kan få till ett bra pris.
Priset är 200kr/släpkärra oavsett vad man väljer.

Förvisso skall det vara under en studsmatta men den släpper ju tex igenom vatten. Måste ha något som lätt går att packa ihop. Är materialet löst så är risken stor att det kommer användas som en stor katttoalett :yuck:
 
Priset är 200kr/släpkärra oavsett vad man väljer.

Förvisso skall det vara under en studsmatta men den släpper ju tex igenom vatten. Måste ha något som lätt går att packa ihop. Är materialet löst så är risken stor att det kommer användas som en stor katttoalett :yuck:
Jösses - det var dyrt grus!!
 

Liknande trådar

Ridning Hej! vi håller på att göra en enklare padock :) Vi har grävt upp en plan på en lägda ( 20X40 meter) eller ja inte grävt men fixat med...
Svar
1
· Visningar
949
Senast: Fjordhast
·
Anläggning Jag måste grusa en hage och funderar över hur man bäst och enklast skall fixa det... Den grusades i våras, men eftersom det då var...
Svar
18
· Visningar
4 082
Senast: lady_vip
·
Ekonomi & Juridik Tänkte bli kvitt leran i år! Dock hade mamma och pappa olika varianter; så hur ska man göra? Pappa ville gräva ca ½ m och lägga grus +...
Svar
17
· Visningar
2 686
Senast: a1agnlju
·
L
Ekonomi & Juridik OBS – KOPIERA INTE NÄR DU SKRIVER SVAR pga LÅNGT INLÄGG – gör en egen sammanställning med TIPS / RÅD – Tack !!!! Förvirringen känns...
2
Svar
24
· Visningar
5 715
Senast: Lyckan i Halland
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp