Vilket kött till vad?

Acto

Trådstartare
Jag har både fransyska och högrev i frysen och har tänkt använda det till köttgryta respektive gulaschsoppa. Men vilket kött passar bäst till respektive rätt? Tycker jag får upp lite olika svara när jag googlar.

Viktigast för mig är nog vilket kött som passar bäst till köttgryta. Så Buke, vad tycker ni? :)

Om ni även har recept att rekommendera så uppskattas det också!
 
Jag har både fransyska och högrev i frysen och har tänkt använda det till köttgryta respektive gulaschsoppa. Men vilket kött passar bäst till respektive rätt? Tycker jag får upp lite olika svara när jag googlar.

Viktigast för mig är nog vilket kött som passar bäst till köttgryta. Så Buke, vad tycker ni? :)

Om ni även har recept att rekommendera så uppskattas det också!
Jag skulle köra fransyskan till köttgryta och högreven till gulaschsoppan, jag gillar strukturen på högrev i soppor, men jag vet att många skulle säga precis tvärt om. :d
 
Jag tycker att högrev är oslagbart i t ex chili där köttet tillagas riktigt länge så att det blir trådigt. Men för en köttgryta med traditionella bitar skulle jag välja fransyska av dessa två.
 
1
 

Bifogade filer

  • Screenshot_20231113_223245_Chrome.jpg
    Screenshot_20231113_223245_Chrome.jpg
    93,9 KB · Visningar: 19
Boeuf bourguignon.

Jag har lagt till morötter i receptet då vissa anger det och eg ska det vara champinjoner med (det jag strukit över lätt)
 

Bifogade filer

  • 20231113_223028.jpg
    20231113_223028.jpg
    295,1 KB · Visningar: 18

Liknande trådar

Samhälle Först så vill jag säga att vi trots allt har det ganska bra i Sverige som har relativt låga avgifter för sjukvården jämfört med många...
2
Svar
31
· Visningar
1 402
Fritid Jag har relativt nyligen börjat träna på gym, både pass i grupp som core och crosstraining men även PT-pass och styrketräning. Tycker...
Svar
17
· Visningar
881
Senast: Gulis
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
3 239
Senast: MiaMia
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 466
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp