Vilket mobilabonnemang?

Sv: Vilket mobilabonnemang?

Jag kör på Telenors kontantkort numera och är väldigt nöjd med det. Betalar 200:- i månaden och har gratis samtal, gratis SMS och obegränsad surfning (inklusive appar och grejer). Kunde utan problem få räkningar på över en tusenlapp innan, nu slipper jag det. Dessutom kostar det inget extra att skicka MMS eller att skicka SMS till utlandet.
 
Sv: Vilket mobilabonnemang?

Nu använder jag min telefon extremt mycket mer än dig i form av både samtal, sms och surf. Så det blir svårt att svara på vilken operatör som har det bästa abonnemanget för just dig :/ Dock måste jag säga att jag gillar Telenor väldigt mkt. Bra mottagning, riktigt bra kundservice och man kan byta abonnemangsform när som helst. Det är iaf min erfarenhet av dom. Deras billigaste abonnemang kostar 149 kr tror jag men har inte riktigt pejling på vad som ingår. Tyvärr är det ju så överlag att ju mer man använder telefonen desto billigare surf/minuter/sms får man.

Jag har 5 gb surf, 3000 gratis sms och ringer för 29 öre/minuten oavsett operatör. Har även en månadsrabatt på 150 kr så vad som hade kostat 399 kr kostar mig nu 249 kr. Jag är supernöjd iaf :D
 
Sv: Vilket mobilabonnemang?

Halebop kör på Telias nät.
Billigt och bra.
Kan bara hålla med! :) Sen såg jag att det var en fråga tidigare i tråden om vart man bara kan ha öppningsavg. Halebop (och flera andra) har ett sånt ab.

Men jag har ett hos Halebop där jag inte betalar någonting förutom månads avgiften. Kostar mig 269:- i månaden och jag pratar gratis och smsar gratis. (Självklart en gräns, 3 000 SMS/MMS till hela världen och 300 fria samtal - kostar varken i öppningsavgift eller i minuter.)

Sen har dom en stor variant utav den också 6 000 SMS/MMS till hela världen
och 600 fria samtal.
 
Sv: Vilket mobilabonnemang?

Delvis knapplån

Jag ringde telia idag och det billigaste surfabonnemanget man kunde lägga till det abonnemanget jag redan har kostar 89 kr/månad. Det tycker jag är dyrt med tanke på att jag är hemifrån i snitt 4-5 gånger i månaden och på de gångerna har jag vanligtvis inget behov av surf. Istället tog jag deras basalternativ vilket innebär att jag betalar 19 kr/dygn när jag väl använder surfen. Det tycker jag var det bästa alternativet då jag inte vet hur mycket eller om jag överhuvudtaget kommer använda surfen när jag inte är någonstans där jag kan koppla upp mig i ett trådlöst nätverk.

Tack alla för era svar :)
 

Liknande trådar

Hästvård Vill börja med att jag ska ringa veterinär idag. I våras hade min häst en tydlig beteendeförändring. Hon mådde dåligt och hon visade...
2
Svar
27
· Visningar
3 113
Senast: Twihard
·
IT & mobiler Jag tänkte på tråden om billigast mobilabonnemang. Jag har mobilt internet via Tele2 nu och är så trött på att det är så gräsligt...
2 3
Svar
59
· Visningar
2 391
Senast: Uttern
·
Övr. Barn Hej! Då detta inte rör mitt barn har jag skapat ett hemligt nick. Jag vill inte att någon ska förstå vilken familj det rör sig om, så om...
2 3
Svar
41
· Visningar
6 294
Senast: TinyWiny
·
Äldre Beställde 1 Augusti ett mobilabonnemang + ny mobil. Första gången någonsin jag kommer ha ett abonnemang,har bara haft kontantkort innan...
Svar
8
· Visningar
1 180
Senast: WBanna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp skäller på män
  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp