Vilket objektiv?

• IT & mobiler
  • Trådstartare Trådstartare xect
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 23
  • Visningar Visningar 2 100
Sv: Vilket objektiv?

135 borde vara idealistiskt tycker jag.... om man fotar på lite avstånd.... då jag testade 70-200 låg jag nog mest kring det.... fast allt beror ju på hur man själv är :)

Ja det beror väl iochförsig på hur långt ifrån man fotar. Skulle man inte då kunna ha en 50 och en typ 150 eller därikring?

jag tycker ju ett 50 mm bör alla ha i sin väska, dom brukar ju vara så billiga och absolut prisvärda...
Men är man längre ifrån det man vill fota är frågan hur man ska resonera.... låna någons telezoom och testa och se vilka brännvidder som lockar..... :idea:

delvis kl*

Frågar alla:

Jag tänkte ta och önska mig ett objektiv av mina föräldrar i julklapp (eventuellt som 18årspresent) och har som förslag givit

*canon 50/1,8
*canon 85/1,8
*sigma 28-70/2,8
*tamron 28-75/2,8

Någon som har ännu något förslag som liknar dessa i ungefär samma prisklass? (kan väl inte begära ett alldeles för dyrt som present..:angel:)

:bow:

Liknande trådar

IT & mobiler Jag ska köpa mig ny kamerahus och nytt teleobjektiv till mig själv i födelsedagspresent. Hur skulle ni tänka: Befintligt kamerahus: typ... 2
Svar
25
· Visningar
2 154
Senast: Rialavargen
·
Fritid Har haft min canon 1000D sen urminnes tider och varit jättenöjd. Men inser att det verkligen har kommit till åren och gissar att det... 2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 132
Senast: voltis
·
IT & mobiler Hej hopp! Jag har just nu ett Canon EF 50/1,8 II objektiv som jag gillar men jag skulle vilja uppdatera mig lite så jag tänkte kolla om...
Svar
6
· Visningar
804
Senast: lisa412
·
IT & mobiler Jag överväger att investera i en ny kamera då min nuvarande Nikon D3000 börjar kännas rejält seg och sliten. Jag är inte så haj på... 2
Svar
25
· Visningar
2 408

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka