vilket täcke ska jag välja?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Terran
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 915
T

Terran

Hej har en islandshäst som behöver ett bra täcke i vinter: Vill ha ett som går att lägga direkt på svettig häst o släppa ut. Har ni provat?? Vilket är bäst av: :confused:
Källqvist light protector
Boett vintertäcke
hansbo bävernylon m teddyfoder
Vilket skulle ni välja?

Sv: vilket täcke ska jag välja?

Du behöver då ett täcke som andas bra och som är fodrat då hästen med täcke på inte kan resa sin päls och isolera sig själv.

Jag känner bara till Källquists men jag ÄLSKAR dom. Välgjorda, kvalitets täcken som ej kostar en oskälig summa. Sitter som gjutna på min häst = suverän passform. Även tåliga. Andas. Jag skulle rekommendera Källquist till vem som helst!

Har Boetts och det tycker jag är jättebra. Ut och hästen är torr på nån timme. Har inte behövt prova nåt annat på 6 år.

Jag har ett Källqvist täcke, fast av en tidigare modell. Den är jag himla nöjd med! Men just Källqvist Light Protector skulle jag inte köpa - är det inte dom som det är fleecefoder i på insidan? Det fastnar enorma mängder hår i fleecefoder och det är extremt jobbigt att få bort - inget för mig med andra ord.

Däremot kan jag rekommendera täcken ifrån Shires - bra, billiga och med genomtänkta detaljer.

Mvh Huntress :)

Har både KQ Light Protector (ett gammalt, ett köpt i år) och Boetts vintertäcken.

Gillar båda två - men precis som Huntress säger så fastnar det hår i fleecen på KQ-täcket. Det kan jag ändå leva med eftersom svettiga hästar torkar fort. Och runt nollan med regn och snöblandat regn så håller det ändå torrt 12 timmar. Priset 590,- är ju också väldigt trevligt :)

Har du inte goda torkmöjligheter för täcken så kan det vara bra med 2 st, så att du har ett att byta med.

*knapp*

Puttar upp en gammal tråd...

Vill också kunna släppa ut en svettig islänning på vintern... eftersom jag har lite över 1 mil till stallet, vill jag inte låta henne stå inne med fleece, sen åka ut "mitt i natten" för att släppa ut henne...

Funderar på antingen Boetts eller Hansbo... rekomendationer? :bow:

//C :banana:

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde... 3 4 5
Svar
99
· Visningar
17 042
Senast: Juli0a
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag... 2
Svar
34
· Visningar
5 418
Senast: Mia_R
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
5 172
Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla... 2 3 4
Svar
60
· Visningar
8 940
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka