Vilket täcke ska jag köpa?

nyponros

Trådstartare
Ska köpa mig ett nytt stalltäcke...
Men har lite beslutsångest.
Velar mellan ett event stable plus och ett amigo turnout heavy.
Ska ha täcket de riktigt kalla nätterna inne, men även under regntäcken ute som komplement till de "riktiga" utetäckena.
Kommer ha en klippt häst...

HWABRA03.jpg

Amigot:
300 gram
har flera utetäcken från amigo och vet att de sitter bra på min häst
snyggt
bra pris


HS753141.jpg

event:
400 gram
bra passform, har ett tunnare innetäcke från dem och det sitter super.
magplatta
bra pris.


gah, vilket ska jag ta?
Känns som att event är lite ledande eftersom det har magplatta vilket jag kan känna behövs riktigt kalla dagar på en klippt häst.
Å andra sidan är det varmare fodrat och jag vet inte hur ofta jag kommer ha användning för ett så varmt täcke?
Amigot är lite snyggare enligt mig:angel:
Men vill inte llåta det avgöra.
Det skiljer inte så mkt i pris så det behlver jag inte tänka på...
Vilket hade du valt?
 
Sv: Vilket täcke ska jag köpa?

Amigo täcket är lätt och "luftigt", som ett duntäcke, tkr jättemkt om dt!! :love: fast tyget är inte så jätte slitstarkt har jag hört.. :crazy:

Jag har iaf beställt ett 300g Amigo till min pålle som han ska ha när dt är kallare! Tror dt blir perfekt ;)
 
Sv: Vilket täcke ska jag köpa?

Speciellt slitstarkt tror jag inte det behöver vara... hon ska ju bara ha det i boxen, eller ute med täcke över så jag tror inte det kommer utsättas för så mkt:)

Men jag vill ju ha magplatta:angel:
Kanske får köpa en löst.
Är lite mer förtjust i amigot!
 
Senast ändrad:
Sv: Vilket täcke ska jag köpa?

Fast det där Amigot är ju inget turnout. Det är ju ett stalltäcke. Ett turnout är ett utetäcke.

För övrigt har jag det där Amigot i blått 300 g. Jag tkr det är bra och min häst med. Lite stort kanske, men det beror ju på att jag tog en strl större.
 
Sv: Vilket täcke ska jag köpa?

Hade absolut valt Amigot, har flera st som är super, ett är några år gammalt o tvättat många ggr men är fortfarandfe jättefint!
Har mest dåliga erfarenheter av Hansbo så det valet var inte så svårt.
 
Sv: Vilket täcke ska jag köpa?

Var hittar du Amigo innetäcken i andra färger än de vanliga blå insulator???
 
Sv: Vilket täcke ska jag köpa?

Ah sorry, det är naturligtvis ett amigo insulator stable.
Låter bra att du är nöjd=)
Har faktiskt aldrig hört något negativt om det täcket.
Kanske är lite mer säkert kort?
 
Sv: Vilket täcke ska jag köpa?

Det finns på hastshopen.se
Jag kommer ta det marina dock, känns inte som att den ljusa färgen håller sig fräsch så länge :p
 
Sv: Vilket täcke ska jag köpa?

Vad har du för dåliga erfarenheter av hansbo?
Det jag hört är att utetäckena läcker.
Men ett innetäcke behöver ju inte vara regntåligt...
Har inte hunnit använda mitt andra hansbostalltäcke, men passformen är iaf jättebra!
 
Sv: Vilket täcke ska jag köpa?

Hör ju inte alls till saken men det förvånar mig att ni tycker Amigo täcket är snyggt! :eek: Är ni säkra på att det inte är märket ni tycker är snyggt? :D

Skämt å sido, men jag tycker det ser ut som att de hämtat ett gammalt duntäcke i från en säng och sedan slängt på några remmar och så var det klart! :rofl:

Ser så himla hemmasytt ut tycker jag.

Men som sagt, huvudsaken är ju passform och funktion. Själv skulle jag helt klart satsat på event-täcket eftersom att det har bogveck.
 
Sv: Vilket täcke ska jag köpa?

Hör ju inte alls till saken men det förvånar mig att ni tycker Amigo täcket är snyggt! :eek: Är ni säkra på att det inte är märket ni tycker är snyggt? :D

Skämt å sido, men jag tycker det ser ut som att de hämtat ett gammalt duntäcke i från en säng och sedan slängt på några remmar och så var det klart! :rofl:

Ser så himla hemmasytt ut tycker jag.

Men som sagt, huvudsaken är ju passform och funktion. Själv skulle jag helt klart satsat på event-täcket eftersom att det har bogveck.

jag tycker att täcket ser jättemysigt ut och jag älskar färgen. Problemet med ett så ljust stalltäcke är väl att det blir smutsigt rätt fort skulle jag tro.
 
Sv: Vilket täcke ska jag köpa?

Aldrig hört uttrycket "less is more" ? ;)

Jag tycker det är stilrent och snyggt=)
 
Sv: Vilket täcke ska jag köpa?

Skulle ha Amigot, Horseware är alltid bäst... Nästan det enda som duger :p
 
Sv: Vilket täcke ska jag köpa?

Jag har event täcket det sitter sådär på min ponny och är väldigt tungt, jag hade köpt amigot
 
Sv: Vilket täcke ska jag köpa?

Hör ju inte alls till saken men det förvånar mig att ni tycker Amigo täcket är snyggt! :eek: Är ni säkra på att det inte är märket ni tycker är snyggt? :D

Skämt å sido, men jag tycker det ser ut som att de hämtat ett gammalt duntäcke i från en säng och sedan slängt på några remmar och så var det klart! :rofl:

Ser så himla hemmasytt ut tycker jag.

Men som sagt, huvudsaken är ju passform och funktion. Själv skulle jag helt klart satsat på event-täcket eftersom att det har bogveck.

Håller helt med. :bow:
 
Sv: Vilket täcke ska jag köpa?

amigo har den stora fördelen att det är nylon undersida och det väger lite, vilket är en enorm fördel när man ska tvätta det....!!!!

köpte ett till ena hästen i dag, alla hans gammla stalltäcken är helt fulla med hår.... :crazy:
 
Sv: Vilket täcke ska jag köpa?

Haha, det enda som duger tror jag inte det är.
Men helt klart ett väldigt bra märke=)
Speciellt Amigo, har inte hittat så bra täcken som är så billiga!
 

Liknande trådar

Utrustning Jag ska snart köpa en häst och har lite frågor om täcken som jag skulle bli superglad om någon svarade på :) 1. Vilket märke på täcken...
2
Svar
35
· Visningar
4 542
Senast: Mia_R
·
Utrustning Hej! Börjar fundera på nytt täcke. Just nu har hästen "bara" 1 flug/regntäcke, ett 0g regn, 80g regn, 370g vinter, 50 & 100g...
2
Svar
30
· Visningar
9 446
Senast: Darkie
·
Utrustning Nu får jag sluta göra täckestrådar hela tiden :o Kommer på nya saker direkt när jag postat en annan tråd, verkar det som :meh: Hur som...
Svar
5
· Visningar
1 378
Senast: Scata
·
Utrustning Först: tror jag velat färdigt angående täckesfrågan..... Bor i Halland "vid havet" och dagar med riktig vinter är lätträknade (oftast)...
Svar
16
· Visningar
5 214

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Katter och spädbarn
  • Hundhantering

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp