Vilket träns?

Grumpypants

Trådstartare
Hööks nyare modeller av träns är ju rätt snygga, men kan inte få klar syn på saken om vilken jag tycker bäst om och som jag eventuellt klickar hem, står mellan Lingus, Overton och Alton. :confused: Är det någon som har någon av dessa träns och kan ge recension om tränsets kvalité, passform osv? :)
 
Overton och alton är ju bara nya varianter av gamla träns. Av dem två skulle jag välja alton för jag tror att ringarna gör det enklare att passa in på hästen.

Lingus är ju en helt annan sorts träns med fasta sidostycken och en nosgrimma som stabiliserar tränset istället för att stänga igen hästens mun :)
Jag är sugen på det själv även om jag inte köper hööks läder (eller andra saker för den delen) på grund av ursprunget.
 
Jaha, visste inte att det bara var nyare varianter, har inte haft så stor koll på Hööks utbud på senaste,haha.
Lutar aningen mer nu åt Lingus nu efter att jag funderat till och från ett tag, haha.
Hur kommer det sig att du inte köper saker från hööks pga ursprunget? :)
 
Jaha, visste inte att det bara var nyare varianter, har inte haft så stor koll på Hööks utbud på senaste,haha.
Lutar aningen mer nu åt Lingus nu efter att jag funderat till och från ett tag, haha.
Hur kommer det sig att du inte köper saker från hööks pga ursprunget? :)
Jag menar att alton och overton inverkar på hästen på samma sätt som en aschennosgrimma men om man tycker att dessa nya varianter är snyggare så visst. Ett fast sidostycke som på lingus och Micklem gör all skillnad för min känsliga häst.

För att deras "fabriker" är människor som jobbar för slavlöner och trampar runt i lädergarvning barfota eller sitter på golvet och syr schabrak. Jag tror att det var Sveriges radio som gjorde en granskning för ett par år sedan, men egentligen är det bara att jämföra priserna med ett ansvarsfullt företag så förstår man att något är knas.

Jag mår bättre av att spara ihop pengar och köpa saker som tillverkas av hantverkare som faktiskt är yrkeskunniga och som får riktig lön.
 
Hööks nyare modeller av träns är ju rätt snygga, men kan inte få klar syn på saken om vilken jag tycker bäst om och som jag eventuellt klickar hem, står mellan Lingus, Overton och Alton. :confused: Är det någon som har någon av dessa träns och kan ge recension om tränsets kvalité, passform osv? :)
Jag har Lingus. Sitter bra på hästen. Lädret är helt ok och känns väldigt snällt.
 
Jag har provat Alton och på min häst var det helt omöjligt att få det att sitta bra. Lädret var väl inte fantastiskt heller, men det är väl rätt givet för det priset.
Av de andra skulle jag välja Lingus om det passar hästen. Kan tänka mig att det också är lite svårt att passa in rätt.
 
Aha, du menade så angående modellen på tränsen.
Oj, det där hade jag verkligen ingen aning om. Förstår då varför du avstår från att handla därifrån. Ska kolla upp länken också.
Jag menar att alton och overton inverkar på hästen på samma sätt som en aschennosgrimma men om man tycker att dessa nya varianter är snyggare så visst. Ett fast sidostycke som på lingus och Micklem gör all skillnad för min känsliga häst.

För att deras "fabriker" är människor som jobbar för slavlöner och trampar runt i lädergarvning barfota eller sitter på golvet och syr schabrak. Jag tror att det var Sveriges radio som gjorde en granskning för ett par år sedan, men egentligen är det bara att jämföra priserna med ett ansvarsfullt företag så förstår man att något är knas.

Jag mår bättre av att spara ihop pengar och köpa saker som tillverkas av hantverkare som faktiskt är yrkeskunniga och som får riktig lön
 
  • Gilla
Reactions: Ace

Liknande trådar

Utrustning Ni som har hästar som inte gillar smala, raka nackstycken, vilka modeller har ni provat och vilka har fungerat bäst? Jag har ett...
Svar
6
· Visningar
1 078
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 789
Senast: ako
·
Hästvård Hej! För att göra historian kort så har jag haft mitt sto utlånad på foder i ca 2,5 år till en tjej som tagit föl på mitt sto. Jag har...
Svar
11
· Visningar
1 274
Senast: nexxa
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 860
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp