Vilket träns?

Sv: Vilket träns?

jag tycker att båda är snygga, själv väntar jag på att mitt tolga comfort ska komma hem. Beställde ett sånt för en månad sen.

Helt klart difference!

ska själv köpa ett sådant, vart har du hittat det för den härliga summan 2900kr? själv hittar jag det bara för över 3000kr strecket :angel:

Tolgat!

Det andra tyckte jag faktiskt inte ens var fint :crazy:
hade jag inte köpt om det så kostat bara 50 spänn :angel:

inget av tränsen är snygga tycker jag men ska man absolut välja så skippa dyon!

Du måste ha rika föräldrar!:angel:

tycker inte nåt va fint!
men om jag måste välje säger jag Tolga. Difference e sjukt fult ju:crazy:

Hur snygga de är spelar väl ingen roll? Frågan är ju vilket din häst trivs med. För jag antar att din häst har problem med "vanliga träns"?

Jag tycker att Tolga Comfort-tränset ser himla klumpigt ut. Vad exakt är det till för? Känns som att det snarare förvärrar genom att vara klumpigt än att tryckfördela på ett bekvämt sätt.

Men jag har iof inte sett något av tränsen i verkligheten och kan inte uttala mig om hur bra de fungerar.

Vad jag har sett så funkar inte Dyons riktigt så bra som det är tänkt, man måste spänna remmen under ganaschen väldigt hårt för att det ska sitta kvar, verkar obekvämt...
Annars glider pannbanden fram och sätter sig som vanligt och blir alldeles för stort och står rakt ut, inte så fint och gör ingen nytta heller ;)

Jag hade valt Tolga, snyggare dessutom :D

Tolga tränset utan tvekan. Har själv ett sånt och det är super!:love: Ligger jättebra i nacken, känns skönt och är verkligen inte klumpigt. Färgen mörknar ganska så mkt, mitt var superljust i början men efter en inoljning blev det ganska mörk rödbrun ton på det, skitsnyggt :d Sen är lädret väldigt mkt bättre på det tränset än på Dyons!

Nu sticker jag ut hakan och bedömer tränsen bara utefter hur dom ser ut rent stilmässigt (för ärligt talat, tryckfördelningen tror jag inte så mycket på. Om det var sååå bra, varför rider då inte skaparna själva med tränset?). Jag tycker att the difference kan vara jättesnyggt på vissa hästar, men skitfult på andra. För att det ska vara snyggt krävs det en häst med ett litet, feminimt huvud. Mina två skulle nog inte passa i det..

Så, beroende på hur hästen ser ut skulle jag säga olika träns. Bild? :)

I fall du ska välja nått så tycker jag att duska välja det första... en del säger ju att det är skonsammare för hästen..:confused:

helt klart tolgat! det var snyggast:love: och såg mest komforttabelt ut för hästen.

det andra var faktiskt sjukt fult! även om det säkert fyller sin funktion så håller jag med det någon skrev tidigare. varför rider inte skaparna själv med det?

Senast ändrad:

Jag tycker att hon är mycket känslig bakom öronen, och märkte till och med skillnad när jag bara satte på ett underlag under dressyrtränsets nackstycke.

19036744.jpg

Ignorera att hon går bakom lod, hon var mycket spänd under framridningen, så ett korrekt arbete kunde vi inte uppnå...

Hennes huvud är väldigt nätt och feminimt...

Diana

Senast ändrad:

Absolut Tolga! The difference är ju grymt fult.
Finns Tolga-tränset i andra färger också, eller är det den där färgen du vill ha?

Då skulle jag nog säga the difference, om man faktiskt känner skillnad så tror jag att det är det bästa tränset (och snyggaste, gillade inte riktigt färgen på tolgat).

Liknande trådar

M
Utrustning Jag har en 2 eller 3 åring på ingång. Behöver lite hjälp med tips på utrustning. Vill ha kvalitée så det får gärna kosta lite mer. Har...
Svar
6
· Visningar
1 250
Senast: EmelieR
·
O
Utrustning 1: Frank baines (fast svart) kostar 1500 kr typ utan tyglar ( lite väl dyrt för min plånbok just nu) Treadstone träns, fast...
Svar
14
· Visningar
1 345
Senast: piggis_83
·
C
Utrustning Tänkte köpa ett nytt träns att ha till vardags, och skulle vilja ha nått som är lite roligare än bara vanligt slätt läder. För en gångs... 2
Svar
35
· Visningar
2 601
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka