Bukefalos 28 år!

Sv: Vilket?

hehe menade inte det jag skrev"sist" åt dig heller =P hehe. Läste inte riktigt vad du skrev. men fattade sen. Men eller hur. varför skulle inte en nordis kunna ha 13.5? om inte ännu större som din?
:)

Då glömde du väl Knapplånet då. ;)

Ja, förstår inte varför folk ska ifrågasätta allt.
 
Sv: Vilket?

Jo precis. kanske borde kika upp tänderna på henne igen. De kollades inte alltför längesen, men det kanske kommit på sistone. Bäst å vara på den säkra sidan. Vill ju inte att hon ska ha ont. :(
 
Sv: Vilket?

Jo precis. kanske borde kika upp tänderna på henne igen. De kollades inte alltför längesen, men det kanske kommit på sistone. Bäst å vara på den säkra sidan. Vill ju inte att hon ska ha ont. :(

Ja det är iaf en billigare första koll :angel:
 
Sv: Vilket?

Det kanske har något med nya stallmljön att göra?
Hästen kanske får för mycket foder=blir väldigt pigg/spänd?
Du kanske har ändrat din ridning efter stallbytet?
Hästen kanske sprang mycket i hagen första dagarna och sträckte sig i ryggen? Fick en spark på "fel" ställe?
Går den ute i hagen mindre än innan?

Det behöver ju itne alls ha med just stallbytet att göra, men många som byter stall tänker inte på att underlag, rutiner osv kan bli en stor påfrestning för hästen, utan fortsätter rulla på som vanligt, och då kan det hända att hästen får spänningar.

Tar man reda på orsaken så hittar man alltid lösningen. ;)
 
Sv: Vilket?

Satt och funderade lite på det där med stallbytet. Faktum är att hon faktiskt redan började med det lite (att bita tag) innan jag flyttade henne. Hon blev allt hårdare och hårdare i munnen. Blev dock mer när hon flyttades. Tror faktiskt inte det har att göra med stallbytet. Som sagt i och med att hon började innan flytten.

Mysterium =( suck. men ska kolla upp henne när vet kommer å ska ge spruta i början av mars. så Vi får veta om det har något med tänderna å göra.
 

Liknande trådar

Hästvård Min ponny har börjat tugga på bettet, ibland frenetiskt. Stundtals accepterar hon bettet och är inte alls besvärad. När hon tuggar så...
Svar
1
· Visningar
548
Hästvård Vill börja med att jag ska ringa veterinär idag. I våras hade min häst en tydlig beteendeförändring. Hon mådde dåligt och hon visade...
2
Svar
27
· Visningar
3 349
Senast: Twihard
·
  • Låst
Hundhälsa Hejsan Vi är en hundvan familj som haft hund till och från hela livet. För en månad sedan skaffade vi oss en liten blandras på fyra...
5 6 7
Svar
139
· Visningar
11 294
Senast: Snurrfian
·
Utrustning Vad har ni och vad är ni nöjda med? Det känns som att jag har provat igenom hela sortimentet. Jag har provat alla hööks, både deras egna...
2
Svar
31
· Visningar
3 383
Senast: JennyLz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avliva aggressiv hund
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

  • Annonsera mera VII
  • Bett-dilemma
  • Föl 2020

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp