Vill ha egen häst men får ej!

Verkligen. Jag har en helt ok lön men har fått be om hjälp flera ggr till familj när oväntade stora vet.räkningar kommit. Även om hästen är försäkrad brukar det ju bli dyrt ändå... :/
Spinner vidare på ditt inlägg dvs. till @Hästens
Och då ska man ha någon att fråga och någon man tycker kan lägga sina pengar på ens intresse. Alla har inte det. Då är det banklån eller ta bort som gäller. Här kommer ju bufferten in. Man kan aldrig ha för stor buffert men det minsta man bör ha är självrisken på det veterinärbelopp man har på sin försäkring+pengar till avlivning.
 
Spinner vidare på ditt inlägg dvs. till @Hästens
Och då ska man ha någon att fråga och någon man tycker kan lägga sina pengar på ens intresse. Alla har inte det. Då är det banklån eller ta bort som gäller. Här kommer ju bufferten in. Man kan aldrig ha för stor buffert men det minsta man bör ha är självrisken på det veterinärbelopp man har på sin försäkring+pengar till avlivning.
Så är det ju, säger inte jag är nöjd med att jag ber familjen om hjälp med pengarna o vet alla inte har det så. Håller med dig helt om buffert. Men inte lätt o ha en buffert heller alla gånger.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej… jag heter Alicia och har ridit i 5,5 år och jag vill ha en egen häst och jag vet att det är dyrt,mycket tid, osv men jag vill ändå...
2
Svar
21
· Visningar
2 635
Senast: Ise
·
Hästmänniskan Hej Jag och min syster har hästarna på samma lösdrift, men hennes häst har sönder min ponnys täcken. Hon nonchalerar det även om hon...
2
Svar
23
· Visningar
1 411
Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller...
2
Svar
26
· Visningar
2 293
Senast: bobbbo
·
Min häst är utlånad till en fodervärd och det funkar väldigt bra. Hon är med på dressyrträningar och står i kö till en privat hoppgrupp...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 348
Senast: animalasia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp