N
nicodemus
Sv: Vill inte gå in i transporten..
kanske inte piska in hästen men iaf, inte låta den göea som den vill
kanske inte piska in hästen men iaf, inte låta den göea som den vill
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
ja det var det ajg menade, om dem lär sig att dem får göra som dem vill går dem nog inte in i den igen..nicodemus skrev:kanske inte piska in hästen men iaf, inte låta den göea som den vill
För väluppfostrad för att inte krångla vid lastning eller för väluppfostrad för att sparka dig när du piskar in den?Pissenisse skrev:min häst är för VÄLUPPFOSTRAD för sånt strunt!
marijaa skrev:För väluppfostrad för att inte krångla vid lastning eller för väluppfostrad för att sparka dig när du piskar in den?
Tycker det är riktigt sorgligt med folk som föreslår att man ska piska in sin häst eller använda kvasten (sånt kan man göra i nödfall men man ska vet att konsekvensen troligtvis blir att det blir ÄNNU svårare nästa gång).
LÄS era hästar istället och umgås med dem på hästarnas vis.
LIA skrev:Våld och NH är oförenligt!
LIA skrev:Jag ser att våldförespråkarna visar upp sitt NH-kunnande i flera trådar. :smirk:
Jag rekommenderar att ni ser och lär först och därefter kommer med synpunkter och förslag. Våld och NH är oförenligt!
Är det omöjligt för er att se hästhantering utan våld, förslår jag att ni flyttar verksamheten till "Hästhantering" istället. Inte för att åsikterna blir smakligare, men dom kanske accepteras av några där?
LIA
Fast om man ber om råd på ett NH-forum så kanske man inte vill ha svaret att man ska piska in hästen eler trycka in den med en kvast för det är inga NH-metoder.Pissenisse skrev:Ja fan om man inte inte disskuterar, lär man sig inte då eftersom alla har olika åsikter och man kan juh alltid få egna visoner av saker och ting. Men ni kanske är så trångsynta att ni inte fattar det?
Love_energy skrev:när vi skulle last i helgen tog det 1 1/2 timme snacka om att man tänkte arga tankar![]()
sen testade vi det hederliga sättet med två linor korsade bakom hästen,, det tog en halvtimma till men tog sakta steg för steg och mat i mellan, när hon väl var inne så har vi en "hel resturang" fram dukat, havre krafft hö äpple morötter, mest så dem tänkerj har var det ju trevligt, två dagar senare när vi skulle lasta tog det max 2 minutern..
![]()
lycka till
Mli skrev:Jag håller som vanligt med dig LIA, du har så rätt i så i detta fallet...
Men... hur mycket tid har ni egentligen? Och då syftar jag inte på att "stått i 5 timmar och bett henne att gå in..." utan mer på hur orkar ni lägga ner tid på att argumentera mot i detta fallet Pissenisse när personen i fråga endast är ute efter att provocera?
För jag tvivlar på att hur mycket tid vi än lägger ner på detta och hur mycket Pissenisse kanske tycker att det du säger är bra, så kommer aldrig ett erkännande fram. Det märks ju eftersom Pissenisses inlägg blir bara dummare efter hand...
Och du Pissenisse, har du inget bättre för dig än att sitta och reta upp oss tanter här på NHtråden?:smirk: