vill inte ta bröstet, råd och tips till en uppgiven mamma?

Sv: vill inte ta bröstet, råd och tips till en uppgiven mamma?

jag ska kämpa jag med, med tanke på att ja har mat m.m så varför ge upp ? de måste vara något som inte riktigt klickar bara
det kan vara så enkelt som att hans sugteknik inte är den optimala, så att han helt enkelt inte får någon "belöning" när han gör rätt... Är det dessutom så att du skulle vara lika trögmjölkad som jag är så får barnet inte ur några större mängder mjölk ens med rätt sugteknik även om de är envisa. Båda mina söner har sugit som små sugproppar och har ändå inte fått i sig nog... Och jag har även provat med oxytocin-nässpray, som nämnts i tråden. Och konstaterat att det inte var ngn större skillnad. Och med tanke på hur mkt jag läcker från det bröst som väntar medan jag pumpar ur det första, så är det nog inte utdrivningen det är fel på utan bara flödet. Jag har nog helt enkelt för trånga mjölkgångar.

Det är bra att du är envis, men låt det inte bli så du knäcker dig!!
 
Sv: vill inte ta bröstet, råd och tips till en uppgiven mamma?

försök släppa känslan att du måste amma.
jag hade jätteproblem med amningen, och samma problem som du. + att när han väl tog så tog han HÅRT! (satt nästan o lipa o hade ångest varje gång de skulle ammas)
kände mig jättemisslyckad o allt de där.provade typ allt, varit på ammningsmott, med drickkopp, tålamod, salvor,amningsnappar olika ställningar m.m pumpade i 3-4 veckor o då funkade de jättebra. nu senaste veckan har jag varit helt läkt ock kunnat amma utan problem igen:) dock räcker inte mjölken för o mätta o jag får skjuta till med ersättning.
när jag var på ammningsrådgivningen fick jag tipset att handmjölka/pumpa ut lite o ge med kopp för att sen ge bröstet, (skulle ej ge så han blev mätt utan ville ha mer)
sen sa hon oxå att är barnet upprört så ska man lugna det innan man lägger till bröstet så funkar de bättre. hoppas de kommer igång för dig!!
du är en lika bra mamma även om du inte kan amma!!
 
Senast ändrad:
Sv: vill inte ta bröstet, råd och tips till en uppgiven mamma?

Jag vill bara krama om dig strösslet!

Jag har ochså strul med amningen och har börjat ge ersättning för att hon ska bli mätt och sova bra! Jag har för lite och är för stressad med två andra småttingar runt benen.
 
Sv: vill inte ta bröstet, råd och tips till en uppgiven mamma?

nu har jag varit på amningsmottagningen, och de kunde inte få till det heller, han blir tvär illsk, det är som om han är livrädd för bröstet, fick tips om att ha honom nära hud mot hud, nära bröstet utan krav och bara goa, få bröstet till nå positivt, fick även lära mig fingermata med sond (sätta fast en sond på fingret me mjölk så han suger så eftersom han inte sög ordentligt) att träna suga lixom, för att sedan sätta sonden på bröstet så de kommer lättare så han förstår att "här ska ja suga och då får ja mumma"
jätte trevlig kvinna, som va förståeende och hjälpande, hon skulle ringa om en vecka och höra hur de gick för oss.

förhoppningsvis så förstår han att suga är lika med mat och bröst är lika med mat :)

jag ska kämpa lite till så länge ja orkar, tur att man har en förståeende karl som hjälper till så gott han kan...

tack alla
och kramar till alla!!!!!!
 
Sv: vill inte ta bröstet, råd och tips till en uppgiven mamma?

Skönt att du fick träffa en sån trevlig person! Ja sond har jag hört ska hjälpa, det är ju samma teknik.

Och om det inte funkar så är det nog rätt praktiskt att ge flaska också, man kan t ex lämna barnet över en natt utan problem mm. Jag har sovit borta från Sam en enda natt hittills och det är jag som lägger honom varje kväll för han somnar bara om han får amma.
 
Sv: vill inte ta bröstet, råd och tips till en uppgiven mamma?

ja de där med finger/sond matning funka jätte bra, han sväljer nästan inge luft, och får i sig allt, käns även som om de går fortare än kopp, och mycket snällare tycker ja då man inte behöver tvinga i honom utan han suger på fingret tills han är nöjd, i början förstod han nog inte hur man skulle suga i sig, men nu börjar suget komma igång ordentligt, nu är de bara att få bröstet till något positivt för honom (han tycker inte om tuttar haha) så sen får man väl flytta sonden till bröstet, sen tar han nog bröstet.. känner mig mycket mer motiverad och positiv i dag, de kommer nog gå vägen, och gör de inte de så blire nappflaska och jag har börjat insett att de är inge fel med det heller, man kan mysa och få närhet utan att ha en tutte i munnen på dem :)

kramar och tack alla!
 
Sv: vill inte ta bröstet, råd och tips till en uppgiven mamma?

Skönt att du tycker det fungerar.
Hoppas att du får till det som du vill, annars är det inte hela världen.....

Lycka till.
 
Sv: vill inte ta bröstet, råd och tips till en uppgiven mamma?

Vi gör mysstund av flaskmatning också :)

Vi sitter i sängen/soffan hud mot hud med en stor fleecefilt omkring oss, så visst går det att få till mysig matstund med flaskan :love:

Men jag håller tummar för att det blir så som du vill nu med amning :laugh:
 

Liknande trådar

Övr. Barn (OBS! Långt) Har ett problem jag gruvat mig över länge nu och hoppas på att få hjälp med lite nya tankar... Jag är gift sedan många...
2 3
Svar
59
· Visningar
17 546
Senast: Björk
·
Gravid - 1år Innan ni läser, mitt tangetbrd är krångligt, så det finns en hel del stavfel!!! so, here we go..... Fredag 20/11...
2
Svar
37
· Visningar
4 966
Senast: sweet_extraa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp