Bukefalos 28 år!

Vill veta allt om örter till häst

lakrits

Trådstartare
Pga. av min andra tråd jag lade ut här nyss så blev jag nyfiken på örter till hästar....

VAd har ni för erfarenhet av det?
Använder ni det? Iså fall vad och varför och till vad?
Vad ska man akta sig för?

Berätta så mycket som möjligt........
 
Sv: Vill veta allt om örter till häst

Använder inte några örter just nu men har gjort det. Hade en häst tidigare som fick lymfangit jättelätt och ofta. Fick rådet att ge henne en kur (minns inte just nu vad det var, men det var en blandning av olika örter) som skulle stimulera kroppen att driva ut slaggprodukter osv. Efter den kuren (ca 3 veckor) har hon hittills inte fått lymfangit fler ggr.....:banana: Köpte örterna från HIPPO K9.
 
Sv: Vill veta allt om örter till häst

Pga. av min andra tråd jag lade ut här nyss så blev jag nyfiken på örter till hästar....

VAd har ni för erfarenhet av det?
Använder ni det? Iså fall vad och varför och till vad?
Vad ska man akta sig för?

Berätta så mycket som möjligt........

Jag har aldrig använt de själv.. men jag vet en travägare som ger sina tävlingshästar massor av konstiga ihopkok.. det roliga är att han har lyckats jätte bra också.. han har fått fram FLERA bra hästar.. om det är pga örterna det vet jag inte.. men jag funderar på att prova nån gång.. Det finns ju en bok som heter "Hästägarens örtabok" tror jag det var.. det kan ju vara en ide att köpa den
 
Sv: Vill veta allt om örter till häst

Jag använder en del örter och har provat ganska mycket olika,är även återförssäljare så jag kan svara på en del frågor så pm:a
 

Liknande trådar

Hästvård Har fått bilder på en häst igen och det visade sig när jag visade bilderna för min egen veterinär att den har en lös benbit på framsidan...
Svar
1
· Visningar
600
Senast: Mia_R
·
Ekonomi & Juridik Nu när ekonomin är som den är i landet, så funderar jag på om byteshandel möjligen kommer att öka? Vad tror ni? Vad har ni för...
Svar
1
· Visningar
1 161
Foder & Strö Trodde vi hade en sådan tråd men jag letade kanske för dåligt eller så kommer den här :D Är nyfiken på hur bukefolkets grovfoderår blev...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 617
Senast: Shixle
·
Hästvård Har min häst på lösdrift men problemet är att det emellanåt kan vara tomt på mat i hagen, att dom går en hel natt utan mat i...
2 3
Svar
45
· Visningar
4 836
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp