Sv: Vinslöv

Inställd... igen... :crazy:

Regn igen eller vaddå :confused:

Göteborg ställde in sin förenklade fälttävlan helgen efter pga regn och det gjorde dom för flera veckor sedan, saken är den att det har inte regnat en droppe här på evigheter och nu är det nästan 20 grader varmt :grin:

Trist!!

Jag blir skitförbannad...........:mad::mad:

33 resp 34 st startande tycker jag inte är belägg för att ställa in.

Dåligt är det!!!!!!!

Regn igen eller vaddå :confused:

Göteborg ställde in sin förenklade fälttävlan helgen efter pga regn och det gjorde dom för flera veckor sedan, saken är den att det har inte regnat en droppe här på evigheter och nu är det nästan 20 grader varmt :grin:

De hävdar för få starter :grin:

När jag kollade i går så var det 30 starter i deb och 30 i lätt, men det kanske inte räcker

Trist!!

Jag blir skitförbannad...........:mad::mad:

33 resp 34 st startande tycker jag inte är belägg för att ställa in.

Dåligt är det!!!!!!!

Nu känner jag att det börjar bli segt. Det kostar att anordna en fälttävlan men hur mkt är okey?

Man kunde ju slagit ihop det till en dag så hade kostnaderna minskat drastiskt. Tydligen räcker inte det.
Notera att sista anm dagen inte är ännu...

*kl*
Jag tycker överlag det är väldigt få starter överallt om man jämför med några år sedan. Då var det lätt nästan 2 fulla avdelningar i både debutant och lätt klass och även * klass.

Jag tror helt enkelt att det har blivit för dyrt att åka och tävla och nu menar jag inte anmälningsavgifterna utan bensinkostnader, uppstallning och boende. Jag vet inte men att åka till Skåne för mig och rida en debutant skulle nog gå på en 2000 spänn om man räknar in allt och folk har nog inte råd med det längre, jag vet att jag inte har det iallafall.

Ta Täbys ** klass , det var inte heller särskilt många startande och det är ändå en klass som knappt existerar i Sverige, men för mig som bor här skulle nog bensinen nästan gått på långt över 2000 spänn. Sen uppstallning och anmälningsavgift och boende tja då räcker inte 3000kr som var förstapriset särskilt långt och vem kan räkna med att vinna? Inte någon !

Även vår sport blir nog nu tyvärr en rikemanssport :(

Men :eek: inte nu igen!

Instämmer, dom kunde lagt allt samma dag. Torns gjorde ju så när det blev för få och det fungerade ju.

Vi disk detta under Breeders och var inne på samma linje. Bränslekostnaderna har skenat iväg och det har blivit mkt dyrare. (Även boende och mat)

Vi hade även uppe våra älskade hoppkval. Noterat att en hel del ekipage backat ner en klass. Frågan är om det är ekipage som backat ur helt. Vore intressant med en undersökning och en utvärderng av detta.
(Med tanke på backningen av klass borde det ju vara många på 90/100 men så är det ju inte. )

En annan tanke var att tävlingsterminen var så usel att det ligger helt enkelt för många tävlingar tätt. Och visste för vår del så missar vi säkerligen ett tiotal starter i år i lägre klasser då tävlingar kolliderar. Detta måste ju dock vara enkelt att kolla rent statistiskt. Hur många starter är det totalt sett?

När jag kollade i går så var det 30 starter i deb och 30 i lätt, men det kanske inte räcker

:eek::eek: Nu får ni väl ändå ge er där nere :eek::eek:

60 starter på en dag är ett alldeles lagom startfält att köra på en dag, det var vi jättenöjda med i våras och hade bra vinst på den tävlingen. SKÄRPNING SKÅNINGAR :devil:

60 starter på en dag är ett alldeles lagom startfält att köra på en dag, det var vi jättenöjda med i våras och hade bra vinst på den tävlingen. SKÄRPNING SKÅNINGAR :devil:

Ja jag håller med. Tågarp körde sin tävling....

Nu är jag ännu mer irriterad att jag inte red Tågarp eller Gärds :mad:

Ja, tyvärr, återigen måste jag hålla med Betti (börjar kännas som en otäck vana!)...för bara ett par år sen innan ponnyerna började härja på samma dag som häst så var 60 starter helt normalt och jätteskönt som ryttare med lagom lång dag.:bump:

Det måste ju gått ihop sig även på den tiden....:confused:

Liknande trådar

Fälttävlan Är det inte dags för en tråd ägnad åt fälttävlan här på forumet? Denna fullkomliga tävlingsform innehåller tre grenar som ska tränas... 3 4 5
Svar
86
· Visningar
3 617
Senast: Aconite
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Häng med och tävla i Sveriges bredaste mästerskap! Rider du fälttävlan på H100 eller 2* nivå? Då kan du vara med och kvala till Stora...
Svar
0
· Visningar
53
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Den amerikanska ryttaren Boyd Martin tar klivet upp som etta i världen när den nya världsrankningen i fälttävlan har släppts. Det är...
Svar
0
· Visningar
67
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter På påskdagen börjar Kristianstad International Eventing som bjuder på två- och trestjärnig fälttävlan på internationell nivå. – Gärds...
Svar
0
· Visningar
343
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka