Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag får tyvärr lämna tråden nu. Inga hjärtslag på ultraljudet så inläggning på sjukhus på fredag o jag ger upp nu o håller mej till hundar istället![]()
Mitt hjärta brister för dig. Ta hand om digJag får tyvärr lämna tråden nu. Inga hjärtslag på ultraljudet så inläggning på sjukhus på fredag o jag ger upp nu o håller mej till hundar istället![]()
Har ni inget vilorum eller fotölj/soffa åtminstone? Du har rätt att ta pauser och vila så ofta du behöver som gravidIgår gick jag in i tredje trimestern och vecka 29 (v 28 plus 1 idag). Har känt mig betydligt tröttare senaste två veckorna och i onsdags kändes kroppen som att den vägde ton; fötter och händer kändes svullna och kroppen sliten. Hade mått bra av att kunna gå och vila men inte så att man kan göra det på kontoret. Har turen att jobba hemifrån på torsdagar och fredagar och har mått bättre igår och idag. Men tröttheten finns ju där, märker av den på morgonen, under hundpromenaderna samt att fötter ofta är slut efter dagen. Sömmen har blivit sämre. Har mått så bra under andra trimestern så tröttheten jag har just nu tog mig med lite överraskning. Mår dock på det stora hela bra.
Funderingarna kring vagn fortsätter och känner jag mig själv så kommer jag nog inte landa i det förrän början av november.
Har du tips på bra stödstrumpor? Vi ska flyga till Marocko i oktober för att hälsa på makens familj så senast då behövs de.Testa stödstrumpor också mot svullna och trötta fötter.
Vi borde ju ha ett vilorum någonstans då jag har för mig att det är lag på det för kontor av viss storlek. Soffa finns men det är vid hissarna utanför vår avdelning och där är det öppet så inte så att man vill lägga sig där (dock bra för fika).Har ni inget vilorum eller fotölj/soffa åtminstone? Du har rätt att ta pauser och vila så ofta du behöver som gravidKan vara skönt att lägga upp fötterna en stund.
Testa stödstrumpor också mot svullna och trötta fötter.
Jag har tidigare inför långflygning haft stödstrumpor i bambu inköpta på vårdväskan. De har varit lagom kompression men svala och sköna. Har inte behövt under graviditeten men inför flygresa hade jag absolut tagit på mig dom ändå!Var för ett par veckor sedan på anatomi-ulta, vilket var ganska jobbigt. Läkaren tog en halv evighet på sig med att titta på hjärtat, tog massvis med bilder och sedan fick vi gå och vänta en halv timme för att se om bebis kunde flytta på sig så hon skulle se bättre. Hann redan vara helt övertygad om att det är något hjärtproblem. Som tur inget avvikande, en liten pojke är på kommande.
Jag köpte idag en begagnad Emmaljunga Duo Edge och hoppas att den ska passa bra här på landet med ojämna sandvägar och snö. Har också sådär smått annars också försöka hålla koll på vad det kommer för passande saker nära oss till salu med hoppet att i god tid få införskaffat det mesta som behövs nära och billigt.
Har du tips på bra stödstrumpor? Vi ska flyga till Marocko i oktober för att hälsa på makens familj så senast då behövs de.
Var för ett par veckor sedan på anatomi-ulta, vilket var ganska jobbigt. Läkaren tog en halv evighet på sig med att titta på hjärtat, tog massvis med bilder och sedan fick vi gå och vänta en halv timme för att se om bebis kunde flytta på sig så hon skulle se bättre. Hann redan vara helt övertygad om att det är något hjärtproblem. Som tur inget avvikande, en liten pojke är på kommande.
Jag köpte idag en begagnad Emmaljunga Duo Edge och hoppas att den ska passa bra här på landet med ojämna sandvägar och snö. Har också sådär smått annars också försöka hålla koll på vad det kommer för passande saker nära oss till salu med hoppet att i god tid få införskaffat det mesta som behövs nära och billigt.
Har du tips på bra stödstrumpor? Vi ska flyga till Marocko i oktober för att hälsa på makens familj så senast då behövs de.