Vinter/vårföräldrar 25/26

Bukefalos 30 år!

BM idag och vecka 21+4,
Allt bra som det verkar, och jag skulle prova att skippa järntabletterna fram till nästa besök eftersom jag förutom körig mage även får utslag av dom 😏
Är ferritinvärdet lågt nästa besök så kunde jag få andra på recept.
Ska bli väldigt skönt att slippa dom 🤪
Första besöket med lite lyssna på hjärtljud, och det är ju alltid trevligt.😁

25+5 idag och första besöket hos BM där vi gjorde något annat än att prata.

Allt såg bra ut vilket var skönt! Tog lite tid att hitta hjärtljuden för hon sparkade en hel del mot dopplern så vi hörde först bara moderkakan och sparkarna 😅 annars bra HB, socker och blodtryck och ett SF-mått precis under ”standard” men inom normalspannet så att säga.

Också bokat in alla tider fram till beräknat datum, det kändes inte som så långt när vi började boka träffar 😬

Har haft tre besök den här veckan. Är i 26+2 idag. BM i måndags då jag fick höra hjärtat, SF-måttet bra och sen lämnade jag blodprov igen. Fick reda på att jag kommer behöva göra glukosbelastning i v 28. I min region görs det på alla med hög bmi. Nästa besök är 5e januari och då ska jag få en spruta för att bebisen har positiv blodgrupp.

I tisdags fick jag åka till "stora" sjukhuset i grannstaden på samtal ang min förlossningsrädsla. Tyckte det kändes bra men det var tydligt att hon trycker på vaginal förlossning trots att jag var tydlig med att jag hellre vill ha planerat snitt. Ska läsa Föda utan rädsla och komma tillbaka i slutet på januari.

Idag träffade jag en läkare och har från och med måndag sjukskrivning på 50% till 31 januari så det känns bra.

Har haft tre besök den här veckan. Är i 26+2 idag. BM i måndags då jag fick höra hjärtat, SF-måttet bra och sen lämnade jag blodprov igen. Fick reda på att jag kommer behöva göra glukosbelastning i v 28. I min region görs det på alla med hög bmi. Nästa besök är 5e januari och då ska jag få en spruta för att bebisen har positiv blodgrupp.

I tisdags fick jag åka till "stora" sjukhuset i grannstaden på samtal ang min förlossningsrädsla. Tyckte det kändes bra men det var tydligt att hon trycker på vaginal förlossning trots att jag var tydlig med att jag hellre vill ha planerat snitt. Ska läsa Föda utan rädsla och komma tillbaka i slutet på januari.

Idag träffade jag en läkare och har från och med måndag sjukskrivning på 50% till 31 januari så det känns bra.

Om du verkligen inte kan tänka dig att föda vaginalt så tryck på det ännu mer.
De vill ju såklart att du föder vaginalt.
Känns det bättre efter samtal så är det ju värt att läsa boken dock. Kommer säkert gå alldeles utmärkt att föda vaginalt om du kan tänka dig det. 😊 Men vet att folk i regel får slåss rätt hårt för att få igenom önskat snitt. 🩷

I måndags kom hon, vår lilla tjej och trådens första bebis va? Allt har gått jättebra med snittet och idag kom vi hem. Storebror är inte överförtjust än så länge men det ska väl ordna sig det med. Det är sååååå gosigt med bebis, hade förträngt hur mycket tid som går åt till att bara titta och lukta på det lilla underverket 🥰 lycka till alla ni som har det framför er!

I måndags kom hon, vår lilla tjej och trådens första bebis va? Allt har gått jättebra med snittet och idag kom vi hem. Storebror är inte överförtjust än så länge men det ska väl ordna sig det med. Det är sååååå gosigt med bebis, hade förträngt hur mycket tid som går åt till att bara titta och lukta på det lilla underverket 🥰 lycka till alla ni som har det framför er!
Åhh, grattis!!! :love:

Stort stort grattis vad fantastiskt 🤩🥰

Men ååå, grattis till er! Vad härligt att allt har gått bra :love:

Jag hittade listan, klistrar in den här så kan du fylla i födelsedatum osv när det passar mellan allt bebisgos!

December:
Beaatrice_, andra barnet, BF 28/12

Januari:
Sleepan, andra och tredje barnet, BF 28/1
Kommer dock senast mitten av januari.

Februari:
__sofia__, första barnet, BF 14/2

Mars:
Skuggviol, tredje barnet, BF 15/3
Glimra, första barnet, BF 24/3
niardasp, första barnet, BF 26/3

April:
Ponylove, andra barnet, BF 23/4
Jozze, fjärde barnet, BF 26/4

Grattis 😍😍😍

Åh wow, stort grattis! Och skönt att du mår bra efter snittet! 😍
Hoppas storebror snart inser att lillasyster inte är så dum ändå. Hur gammal är han?

Inspirerad av diskussionen i sommar/hösttråden, har ni bestämt namn? ☺️ eller hur långt har ni kommit?

Vi har nog bestämt! Min sambo är helt hundra på att vi har bestämt oss, jag tänker mer att tänk om hon föds och så känns det bara helt fel? 😅 men jag tror ändå att det kommer hålla. Vi har ett förnamn, två mellannamn (eller vad det nu heter) och ett efternamn. Hon kommer få mitt efternamn så sambon får välja mellannamn och han har valt ett från min släkt och ett från hans.

Inspirerad av diskussionen i sommar/hösttråden, har ni bestämt namn? ☺️ eller hur långt har ni kommit?

Vi har nog bestämt! Min sambo är helt hundra på att vi har bestämt oss, jag tänker mer att tänk om hon föds och så känns det bara helt fel? 😅 men jag tror ändå att det kommer hålla. Vi har ett förnamn, två mellannamn (eller vad det nu heter) och ett efternamn. Hon kommer få mitt efternamn så sambon får välja mellannamn och han har valt ett från min släkt och ett från hans.

Vi har bestämt namn på den ena tror jag. 😅
Men det är såå svårt. Sen vet jag vad två mellannamn (en till varje) och det lär bli Ditte och Majlis. De andra två mellannamnen skulle jag gärna ha mina egna mellannamn, haha. Men tror maken vill ha andra.

Vi har bestämt namn på den ena tror jag. 😅
Men det är såå svårt. Sen vet jag vad två mellannamn (en till varje) och det lär bli Ditte och Majlis. De andra två mellannamnen skulle jag gärna ha mina egna mellannamn, haha. Men tror maken vill ha andra.
Är Ditte och Majlis släktnamn? 😊 fina!

Jag är så glad över att vi ska få en tjej för vi hade inte ett enda pojknamn som vi ens var i närheten att vara överens om 😅

Åh wow, stort grattis! Och skönt att du mår bra efter snittet! 😍
Hoppas storebror snart inser att lillasyster inte är så dum ändå. Hur gammal är han?
Tack, ja det hoppas jag med. Han fyller 3 år i mars :love: han är väldigt vild och röjig av sig så det är mycket med att se till att inte lillasyster hamnar i hans väg när han drar fram :nailbiting:

Tack allihopa! 😻

December:
Beaatrice_, andra barnet, flicka född 15/12.

Januari:
Sleepan, andra och tredje barnet, BF 28/1
Kommer dock senast mitten av januari.

Februari:
__sofia__, första barnet, BF 14/2

Mars:
Skuggviol, tredje barnet, BF 15/3
Glimra, första barnet, BF 24/3
niardasp, första barnet, BF 26/3

April:
Ponylove, andra barnet, BF 23/4
Jozze, fjärde barnet, BF 26/4

Är Ditte och Majlis släktnamn? 😊 fina!

Jag är så glad över att vi ska få en tjej för vi hade inte ett enda pojknamn som vi ens var i närheten att vara överens om 😅

Mamma kallades Ditte som liten, och mormor hette Majlis ❤️
Tycker det är fina namn men blir bara mellannamn då 😊

Haha pojknamn är SÅ svårt!!
Vår tvilling 2 har inte riktigt visat upp sig så det skulle kunna vara en grabb. Inget tyder på det dock, men 1an är vi säkra på att det är en tjej iaf.

Namn är spännande! Jag hade en halvlång lista med flicknamn men väldigt få pojknamn. Sambon har ett släktnamn han gärna skulle vilja ha men jag har lagt in mitt veto. Vill inte döpa mitt barn efter en sur gubbe 😅 Han kommer dessutom få sambons mellannamn (hans morfars namn) och efternamn så tycker det räcker. Jag har nog halvt landat i ett namn som vi båda kan tänka oss och använder det ganska ofta när jag pratar om bebis. Ser han inte ut som en L när han väl kommer ut får vi hitta på något annat.

Jag har en plan för namn, sen får jag väl se om det känns rätt när han är född. I mitt fall var namnet huvudanledningen till att jag ville veta kön - jag visste redan innan ungefär vad jag skulle vilja döpa barnet om det var en flicka, men hade mycket färre idéer för pojknamn. Så det blev att googla runt en del mer och fundera ;)

IMG_20251224_092803.webp

God jul på er! Här är julmagen i v 27+1 🥺

Liknande trådar

• Vinter- och vårföräldrar 26/27
  • Känslan av att "jag ska inte föda barn"?
  • Sommarföräldrar 2022
  • Vårföräldrar 2022

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka