Vinter/vårföräldrar 25/26

Bukefalos 30 år!

Har ni köpt babyskydd förresten? Jag satt och googlade en del igår och var inställd på att köpa men sen hittade jag att det ju går att hyra. Med tanke på hur kort tid det används har vi börjat luta åt att hyra babyskyddet och sen köpa en bilbarnstol istället om ett år eller så :) men diskuterar gärna eller hör om för- och nackdelar och hur ni andra tänkt.
Vi köpte till de första två barnen - tror det ena begagnat av en kompis och det andra nytt - men hyrde till tredje. Att hyra hade varit smidigt om vi inte hade förlagt kartongen man skulle skicka tillbaka det i, så att skyddet blev kvar hemma i flera år och tickade på i kostnad. Nu kan jag skratta åt eländet, men fy sjutton vad surt det var. Så kontentan: håll reda på emballaget skyddet kommer i, så rekommenderar jag att hyra :D

Max 2 veckor kvar. Herregud. Ganska ofta undrar jag vad vi gett oss in på. Eller ja. En bebis hade känts chill. 😆
Men ja, Bring it on. Vi blir säkert redo när de väl är här 😂
Jag kan lite förstå den skräckblandade förtjusningen du måste känna. 😅
Både jag o gubben är ju inte direkt unga så vi pustade ut lite när ul bara visade ett foster.

Men lär ju va rejält tungt för dig nu? Iaf något som blir enklare efter förlossningen 🙈

Jag kan lite förstå den skräckblandade förtjusningen du måste känna. 😅
Både jag o gubben är ju inte direkt unga så vi pustade ut lite när ul bara visade ett foster.

Men lär ju va rejält tungt för dig nu? Iaf något som blir enklare efter förlossningen 🙈

Alltså, inte särskilt tungt alls faktiskt. 😅
Skulle inte säga att detta är mycket värre än när jag var gravid med ettan. Men, sammandragningarna kommer lättare vilket gör att promenader med hunden får stå tillbaka tex. Och i helgen tänkte jag gå på Mydog, då vet jag att fogarna kommer få stryk 😅🙈

Men annars skulle jag vilja påstå att jag haft det oförskämt lätt, även om sista veckorna sugit. Men det har nog mest med influensan att göra 😅

Var hos bm idag. Fick börja med en jättetrevlig student innan min vanliga kom in. Bra blodtryck, bra i mått och hjärtat lät bra. Gjorde en glukosbelastning i fredags och det såg också bra ut. Fick en spruta jag glömt bort vad den heter för att motverka immunisering. Den gjorde ont men det gick bra. Det är första besöket min sambo lyckats följa med på också så är glad för det. Han har svårt att ta ledigt från sitt jobb och har prioriterat ultraljuden. Men nu har vi tre föräldraträffar att se fram emot. Tydligen hade ganska många inbjudningar skickats ut så jag hoppas vi blir några stycken. Hade varit kul att lyckas klicka med någon och träffas lite mer sen när barnen blivit födda.

Jag har också varit på besök idag, men det var egentligen tänkt att enbart vara ett blodprov (antagligen kopplat till graviddiabetesen). Jag tycker dock att händerna har känts lite konstiga de senaste dagarna - jag har karpaltunnelsyndrom nu från graviditeten, men de senaste dagarna har det ändrats lite och det känns som om det ibland är svårt att öppna händerna ordentligt, eller stänga händerna kraftigt, och kanske att de känns lite svullna. Så jag frågade om det gick att kolla blodtrycket också, när jag ändå var där. Och, det visade ju sig då att blodtrycket nu låg lite över gränsvärdet - så jag ska börja med blodtrycksmedicin också.

I och med det höga blodtrycket som upptäcktes i måndags var jag inne på en extrakoll idag med ultraljud. Och allt såg bra ut - pojken har än så länge växt som han ska (låg ganska exakt i mitten av tillväxtkurvan), och hon såg inget konstigt. Han låg också med huvudet neråt (dvs rättvänd för förlossningen), och det lät som om det är ganska troligt att han kommer stanna i det läget eftersom det börjar bli trångt där inne nu.
(blodtrycket var också okej nu, så här några dagar efter blodtrycksmedicinen, och inga biverkningar på medicinen än).

I och med det höga blodtrycket som upptäcktes i måndags var jag inne på en extrakoll idag med ultraljud. Och allt såg bra ut - pojken har än så länge växt som han ska (låg ganska exakt i mitten av tillväxtkurvan), och hon såg inget konstigt. Han låg också med huvudet neråt (dvs rättvänd för förlossningen), och det lät som om det är ganska troligt att han kommer stanna i det läget eftersom det börjar bli trångt där inne nu.
(blodtrycket var också okej nu, så här några dagar efter blodtrycksmedicinen, och inga biverkningar på medicinen än).

Åh vad skönt med ett så bra besök 🥰

Tack för alla grattis ❤️
Idag fick vi åka hem med våra små minisar.

20260111_152857.webp

Liknande trådar

• Vinter- och vårföräldrar 26/27
  • Känslan av att "jag ska inte föda barn"?
  • Sommarföräldrar 2022
  • Vårföräldrar 2022

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

• Autistic meltdown
  • SHL 26/27
  • Vad ska min son betala?

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat